7 quick takes


  1. Goeiemorgen uit een zomers Kaapstad. Het is windstil en de zon doet al goed zijn best. De meiden spelen met hun nieuwste Sintaanwinst dat vanmorgen in hun schoen zat, Hartmut is zijn mail aan hrt bijwerken en gaat zo naar zijn werk en ik heb even tijd voor een blog voor ik mijn dag echt begin. Ik keek naar de datum en over een maand is kerst gewoon al weer voorbij. Wat een gek idee. We kijken er zo naar uit om dan in Namibie lekker tijd door te brengen met familie!
  2. Volgend weekend wordt denk ik het drukste weekend van het jaar en gisteren bedacht ik dat dat vanaf nu  waarschijnlijk altijd zo zal zijn. De verjaardag van Doris, de verjaardag van Sinterklaas en 1e advent (waarvoor ik net als vorig jaar een adventskalender wil bakken) vallen allemaal in hetzelfde weekend. Allemaal leuke dingen maar om er ook van te kunnen genieten moet ik deze week een strakke planning bijhouden.
  3. Die strakke planning is sowieso hard nodig omdat ik zometeen 12 mini-shoots ga doen en Woensdag bij een peuterspeelzaal schoolfotograaf ben. Heel erg leuk, fijn voor de spaarpot, maar ook uren editwerk!
  4. Gisteravond heb ik alles dat ik wil doen voor de verjaardag van Doris maar eens opgeschreven. Ik neem me altijd voor om de verjaardagen klein te houden maar uiteindelijk nodigen we altijd heel veel mensen uit. Ik denk dat dat ook een beetje ter compensatie is. Ik weet nog dat ik vroeger op verjaardagen heel erg veel bezoek kreeg omdat we heel veel familie in de buurt hadden wonen. Als die allemaal kwamen zat de kamer gelijk vol. Hier hebben we geen familie maar wel heel veel fijne vrienden. Bovendien zal dit de laatste verjaardag zijn die we hier vieren dus dat mag best een beetje groot.
  5. Doris en Sophie hadden al maanden geleden bedacht dat Doris een "Twinkle Twinkle Little Star" wilde omdat dat haar lievelingsliedje is. Ik kon daar wel mee leven want dat is natuurlijk niet een heel erg moeilijk thema om wat leuke dingen mee te doen. Met een ster-koekjesvorm kom je een heel eind. De afgelopen maanden heb ik een paar shoots gedaan voor iemand die voor verjaardagen kleisets maakt. Ze is tandartsassistente en het stond haar enorm tegen dat kinderen op verjaardagen veel te veel snoepen en vervolgens ook nog eens allemaal snoepgoed mee naar huis krijgen. Daarom gaf ze bij de verjaardagen van haar eigen kinderen klei als activiteit waarnaar de kinderen dat mee naar huis konden nemen. Dat was zo'n succes dat ze het begon t everkopen en dat loopt als een trein. In ruil voor de shoots die ik voor haar heb gedaan heb ik samen met haar voor de verjaardag van Doris een hele leuke set ontworpen met onder andere een placemat met sterrenstelsels er op en goudkleurige klei zodat de kinderen zich tijdens de verjaardag goed kunnen vermaken en ook wat leuks hebben om mee naar huis te nemen. Spelen met klei is ook een van de dingen die Doris het liefste doet dus ze is helemaal blij! Ik ook want ik ben gek op ruilhandel ;-).
  6. We hebben de afgelopen week onverwachts heel veel regen gehad. Zo fijn! Voor de komende week is er helaas niets voorspeld. Fijn natuurlijk, als de meiden veel buiten kunnen spelen omdat het lekker weer is maar de regen is zo welkom!
  7. Ik ga de mijn bed afhalen en de was aanzetten en kijk nu al uit naar een versgewassen bed vanavond. Fijne week!



    Sophie kreeg dit weekend de mooiste vlinder lollipop, speciaal voor haar gemaakt door een Chinese suikerkunstenaar.

    Tekeningen voor de goedheiligman.