7 quick takes...



  1. Goeiemorgen! Even een blogje voor de week in volle vaart begint. Het is weer eens een drukke week en als ik naar mijn agenda kijk kan ik niet wachten tot we in Malawi zijn waar ons leven, noodgedwongen, een stuk langzamer zal zijn. Dan zal ook heus wel eens frustrerend en saai zijn en ik denk dat we erg aan het tempo zullen moeten wennen .aar nu lijkt het me vooral heel fijn. 
  2. Sinterklaas is ook in Kaapstad helemaal aangekomen. We hebben de hele week met spanning het Sinterklaasjournaal gekeken om gisteren te zien hoe Sinterklaas eindelijk aankwam. De Sinterklaas cd staat op repeat, we hebben pepernoten gebakken de de meisjes zijn niet alleen maar prinses en ballerina maar ook Piet en Sinterklaas. Hartmut heeft een mooie staf voor ze gemaakt en ik heb alles al klaar liggen om mijters te maken, nu alleen nog even tijd vinden om het in elkaar te zetten. Gisteravond hadden ze ook voor het eerst hun schoenen gezet, had ik al geschreven dat ik de Sinterklaastijd echt de leukste tijd van het jaar vind?
  3. Gelukkig komt Sinterklaas ook gewoon in kaapstad, over twee weken bij de Nederlandse school. Sophie is er nu al zenuwachtig voor want hoewel ze zelf heeft bedacht dat Sinterklaas gewoon een acteur is is het toch allemaal wel spannend. Ze wil in ieder geval nog een hele stapel tekeningen voor hem maken.
  4. Met die tekeningen zal het wel goed komen want Dinsdag hebben ze een heleboel Sinterklaaskleurboeken gekregen. Via instagram heb ik een hele lieve KLM-stewardess leren kennen en elke keer als ze naar Kaapstad vliegt zien we elkaar. Dinsdag was het weer zo ver en we hebben haar meegenomen om haar een paar mooie plekjes te laten zien en kregen de meiden allemaal sinterknutselspullen.
  5. We hebben met Adventure Clubs een fantastisch adventure gehad deze week. We gingen naar de repetitie van het Cape Philharmonic Orchestra en het was prachtig en indrukwekkend. Sophie zat met openmond te kijken en wil nu viool leren spelen want volgens haar zijn viloisten een soort superhelden.  "Als ze bewegen om te spelen is het net alsof ze dansen. Als de muziek verdrietig is bewegen ze langzaam en als de muziek blij is bewegen ze snel. Dan ben je dus een ballerina en een muziekmaker tegelijk!"
  6. Zaterdag hadden we een prachtige bruiloft. Ik heb de hele dienst zitten huilen omdat het zo vreselijk mooi en ontroerend was. Twee mensen die allebei de dood in de ogen gekeken hadden door drugs en een eetstoornis maar die allebei kozen voor God en kozen voor het leven, en nu dus kozen voor elkaar. Het feest was prachtig, de gasten enorm divers. Het eten was heerlijk, de speeches waren ontroerend en ik heb heerlijk gedanst want als er iets is wat de kleurlibgen van de Kaapse vlakte goed kunnen is het dansen. Voor ik het wist werd ik bij mijn handen gepakt door een vrouw met de woorden "Ek gaan jou wys hoe om lekker te Jazz."  Heerlijk! (mijn voeten doen nog een beetje zeer.). Het was ook zo fijn dat de meiden niet mee waren zodat we heerlijk konden genieten zonder ons steeds zorgen te maken over of ze wel stil en braaf genoeg waren.
  7. Ik ga wat anders doen. Ik heb heel wat op mijn lijstje staan en om aan het einde van de dag niet al te veel in mezelf teleurgesteld te zijn had ik eigenlijk gisteren al moeten beginnen.;-) Fijne week!