7 quick takes...




Oeps! Gistermorgen al geschreven maar vergeten te posten. Bij dezen dan.

  1. Goeiemorgen. Een snel maandagmorgen blogje nu het nog kan. Als we over een paar maanden in Malawi wonen wil ik natuurlijk wel blijven bloggen maar ik weet nu nog niet hoe dat precies zal gaan en hoe vaak ik dat zal doen. Maar nu dus nog even een gewoon blogje vol verhalen uit ons burgerlijk leventje hier. ;-)
  2. We hebben een leuk weekje achter de rug. Van Franse crepes in een spelletjescafe, tot een ochtendje door de bomen klimmen in een klimpark en van een bezoekje aan het ziekenhuis om daarna met de eigen EHBO-kit aan de gang te gaan tot aan een ochtendje spelen in het bos met vriendjes terwijl de moeders recepten uitwisselden. Deze week gaan we naar het politiebureau, een repititie van het philharmonisch orkest en leren we over onze huid. We kijken er naar uit!
  3. Doris heeft gisteren voor het eerst een plasje gedaan op het potje en ik ben zo trots! Zijzelf is dat uiteraard ook. Stiekem hoop ik dat ze zindelijk is voor we in Maart naar Malawi gaan want het scheelt een hoop gesleep als we geen luiers mee hoeven te nemen. Ze is nog heeljong dus ik weet niet of het tevele gevraagd is maar we zullen zien. Ik vraag me trouwens wel af waar ik onderbroeken voor haar kan kopen want voor haar smalle vetloze bibs zijn zelfs de kleinste onderbroekjes te groot.
  4. Zaterdag had ik een enorm blond moment. Ik dacht dat we, met uitnodigingen voor drie verschillende verjaardagen een ontzettend drukke dag voor de boeg hadden en net na tienen stonden we voor de eerste verjaardag op het strand. Het zou een piratenfeestje zijn maar er was geen piraat te zien. Toen ik snel mijn email opende om te kijken of we op het goede strand stonden las ik ineens de datum goed. 18 November. Volgende week dus. Oeps! Het was heerlijk warm dus we zijn maar gewoon op het strand gebleven. De meiden hebben gezwommen en met zand gespeeld, het jarige vriendje en zijn ouder skwamen voor de gezelligheid langs en de meidenhebben hun cadeautje vast gegeven. Gelukkig maar want volgende week kunnen we helemaal niet komen omdat we een bruiloft hebben.
  5. Het zal een heel bijzondere bruiloft zijn. Hij is een ex-verslaafde ex-gangster uit een van de gevaarlijkste wijken van Kaapstad en zij is een Britse die hier gekomen is om als bakker in een koffiehuisje te werken dat in die gevaarlijke wijk een veilig plekje wil bieden. De bruiloft zal een mix van culturen en tradities zijn en we kijken er heel erg naar uit. Dat kinderen niet mogen komen is ook wel eens fijn want zo kunnen Hartmut en ik hun en onze liefde vieren zonder dat we ons druk hoeven maken over boze buien of omvallende glazen drinken.
  6. Op de tweede verjaardag waren Sophie en mijn camera uitgenodigd. Het was van een vriendje van Adventure Clubs en zijn familie is Indisch. De tafels stonden vol met de heerlijkste Indische hapjes en alleen al om de catering was het een geweldig leuk feestje. Sophie heeft zich ook prima vermaakt want er was een djembe workshop waar ze met een enorm serieus gezichtje aan meedeed. Ze wil zulke dingen zo graag heel erg goed doen!
  7. Ik ga ophouden, we gaan zo weg. Ik heb een tijdje geleden een fotoshoot gewonnen voor mij en de meiden en die foto's gaan we zo laten maken. Leuk maar ook wel spannend om zelf eens aan de andere kant van de camera te staan. We gaan het doen in het Silo District, een oud gedeelte van de haven dat met de komst van het museum en heel veel kantoren een nieuw leven in is geblazen op een heel mooie manier. Het resultaat hoop ik hier uiteraard te kunnen laten zien! Fijne week!