7 quick takes



  1. Vandaag gaan de quick takes hun naam eer aan doen en echt heel snel zijn want ik wil zo naar bed om er zeker van te zijn dat mijn lijf goed uitgerust is om de strijd aan te gaan met ziektekiemen.
  2. Dat is wel nodig want Sophie is ziek. Koortsig, hoofdpijn en erg stilletjes. Hierdoor was mijn dag een beetje "dirmekaar" zoals ze hier zeggen en kom ik nu pas aan mijn blog toe.
  3. Mijn "I" toets deed een beetje gek dus ik heb hem er even afgesloopt, het vuil dat eronder zat weg geblazen en nu doet hij het weer perfect.
  4. Vorige week was druk maar goed. Het hoogtepunt was dat ik met Sophie naar de musical van "the Wizard of Oz" ging. Ze vond het fantastisch en wil nu elke dag de liedjes van "Dorothy" zingen. Doris zingt ondertussen ook mee.. "becos, becos becooooooooooos".
  5. Doris praat elke dag een beetje beter en dat is heel grappig maar soms ook een beetje lastig omdat je dan veel meer moet 'opvoeden. Hartmut: "Doris, je mag niet op de boeken zitten." Doris gaat op de boeken staan. Hartmut: "Doris, wat zei ik nou..." Doris:"Doortje niet zitte op boek. Doortje nu staan!" je moet de regels voor haar spellen en ze zal elk moment aangrijpen om te kijken hoe ver ze kan gaan voor wij vinden dat het te ver is. Leuk joh!
  6. Vandaag was wel erg gezellig met haar. Hartmut bleef thuis om te werken en om op een zieke Sophie te passen terwijl ik met haar naar een avontuur ging dat ik had voorbereid. Ze vindt het duidelijk superleuk als ik iet smet haar alleen doe want de rest van de dag werd ikoverladen door haar kusjes en knuffels.
  7. Ik ga naar bed. We moeten morgen vroeg weg om naar home affairs te gaan om voor Doris een nieuwe verblijfsvergunning aan te vragen. Welterusten!