7 quick takes...

Doris vindt haar fiets niet zo interessant, maar de helm is een hit!

  1. Goedemorgen! Een berichtje uit het land dat langzaam richting de zomer gaat en waar elk regendruppeltje met vreugde welkom wordt geheten want de winter waar normaal regen valt was veel te droog. Vorige week was een goede week want er viel relatief veel regen. Het was ook een slechte week want de waterprijzen gingen (weer, voor de 4e keer dit jaar) omhoog en er kunnen vanaf nu ook onderbrekingen voorkomen. Dat je de kraan open doet er dat er dan geen water uit komt. Het is nu niet meer de vraag of we zonder water komen te zitten maar wanneer.
  2. Beetje lastig om nu over te gaan tot de orde van de dag maar je merkt wel dat het leven gewoon doorgaat. De waterschaarste is een enorm probleem maar door er de hele dag over te praten en je zorgen te maken gaat het niet weg dus leef je maar gewoon door. Iedereen is weer beter dus wat dat betreft kan de vlag wel uit.
  3. We hebben een eerlijk lang weekend achter de rug. Donderdag en vrijdag waren we een nachtje weg in de goedkoopste AirBnB ooit. De gastvrouw was net twee weken actief op Airbnb en vond het zofijn dat ze zo veel geboekt werd. Dat snap ik wel, want nog geen 30 euro voor twee enorme kamers, een grote veranda met uitzicht op zee en een eigen badkamer is niet zo veel. Het verblijf had een grappig einde. Net toen we weg wilden gaan bleek de gastheer namelijk opgesloten in zijn kantoortje. Zijn vrouw was reuze handig maar ook een beetje lomp met gereedschap dus toen het haar met hamers en een boormachine niet lukte en ze met een slijptol aan kwam zei haar man dat Hartmut dat misschien beter kon doen. En zo gebeurde het dat Hartmut de slijptol in handen kreeg en onze gastheer en zijn hond kon bevrijden.
  4. Langebaan, waar we waren ligt aan een hele mooie lagune en we hebben dus vooral heel veel tijd op het strand doorgebracht. Het leukste was de lunch die we aten in een heel mooi strandrestaurant zonder ervoor te hoeven betalen. Het restaurant is gelijk op het strand, zonder echte muren. alles is gemaakt van oude materialen die aangespoeld zouden kunnen zijn en overal liggen boten, boeien en andere interessante dingen. Toen we er kwamen, gewoon om het te bekijken, was het dicht maar de man van de beveiliging zei dat we er best onze eigen meegebrachte lunch mochten eten. De meiden hebben genoten van het spelen in de boten en tussen alle bankjes en stoelen die normaal vol mensen zitten. Ik denk dat dit restaurant het leukste is als het dicht is.
  5. Het weekend was vol met verjaardagen, kerk en een braai met vrienden. Niets dat heel bijzonder is om over te schrijven, hoewel het voor ons natuurlijk wel leuk en gezellig was.
  6. De meiden zijn samen aan het spelen, ze doen een of andere regendans geloof ik. Sophie is gek op regen. "Ik weet wel dat de zon een lekker weertje maakt maar hij schjnt ook zo fel in mijn ogen dat ik helemaal niets kan zien dus ik vind de zon niet zo leuk. De wind vind ik ook niet leuk want die waait mijn haar in mijn gezicht en maakt ook heel veel lawaai. De regen is wel heel leuk want dat gaan de plantjes lekker groeien en nat worden is ook helemaal niet erg.' Ze groeit duidelijk niet op in nederland ;-)
  7. Ik ga weer aan het werk. Er staat vanmorgen niets op de planning, behalve dat ik (vraag me niet waarom) aangeboden heb om voor woensdag 25 kronen van vilt te maken voor onze moedergroep. Uiteraard heb ik dit klusje te lang uitgesteld en nu heb ik nog bergen werk. Ik heb alles uitgeknipt en moet zo even langs de stoffenwinkel om lint te kopen. Hopelijk gaat het naaien vlot en heb ik ze vanmiddag klaar.
Ps: voor degenen die tijd hebben en D&S willen zien weer een klein filmpje. kYoutu.be/8SFlg_DVZok
We bouwden een boot.

Maar de boot deed het niet zo goed.

Beste restaurant.

Onderweg naar Griekenland in een gammele boot. (Nu ik dit opschrijf merk ik ineens waarom dat helaas herkenbaar klinkt.)