7 quick takes...

Bed hair, don't care...

  1. Goeiemorgen! Het is een beetje een rustig ochtendje in huize Jagau. Hartmut is ziek en blijft een dagje thuis en dan is het hele ritme natuurlijk gelijk weg. We hebben inbed filmpjes van "de taartmeneer"gekeken (Sophie en ik zijn gek op youtube filmpjes over hoe je taarten moet versieren.) Wortel/sinaasappelsap gemaakt voor de vitamientjes en ik heb de was die ik zou doen maar even laten liggen want de voorspelling is dat het nog eventjes blijft regenen (hoera!)
  2. We hadden dit weekend weer eens een feestje. Ik had er nooit zo bij stil gestaan dat het aantal verjaardagsfeestjes dat je moet/mag bezoeken alsje kinderen krijgt echt vertienvoudigd. We hadden nooit zo veel feestjes want we hebben hie rnatuurlijk geen familie en vele mensen slaan hun verjaardag over. Vooral de "grote" feestjes worden gevierd (je 30e, 40e etc) worden groots gevierd. Maar kinderfeestjes worden altijd gevierd en iedereen gaat hier voor groots. Vorig weekend hadden we een kinderfeestje, het afgelopen weekend hadden we een kinderfeestje en komend weekend is de klapper, dan hebben we er twee. Hiep hiep. Het was dit weekend trouwens wel een leuk feestje. Het had een "dierenwinkel" thema en de hele woonkamer was omgebouwd tot een dierenwinkel waar de kinderen een dierenknuffel en alles wat daarbij hoort konden kopen. Vooral Doris is gek op haar nieuwe hondenvriendje.
  3. Sophie is de hele week goed ziek geweest en heeft vrijwel alleen maar geslapen. gelukkig gaat het nu een stuk beter, ze ziet nog wat pips maar toen ik haar vroeg hoe ze zic voelde zei ze dat ze zich "haantjeslekker" voelde (zou dat kiplekke rmoeten zijn?). Gelukkig maar want Sophie is niet de gemakkelijkste patient.
  4. We hebben een leuke week voor de boeg (het is wel te hopen dat Hartmut snel beter is.). Hartmut moet donderdag voor zijn werk in Langebaan zijn, en wij rijden gezellig mee. Hij heeft vrijdag een dagje vrijgenomen en we hebben een goedkope airBnB gevonden dus we gaan even een nachtje met zijn viertjes weg. Gezellig!
  5. Doris vond het volgens mij niet verschrikkelijk erg dat Sophie ziek was want doordat zuslief hele dagen lag te slapen had ze mij helemaal voor zich alleen en dat vindt ze altijd erg gezellig. Mevrouw heeft hele verhalen en wordt met de dag eigenwijzer. Ze klom op een trapje en ik vroeg haar of dat een goed idee was. Doris:"isse mij idee. Mij idee isse goed idee." Tsja, daar moet ik het dan mee doen ;-)
  6. Een vriendin van mij had een baby gekregen en hierdoor kon ik eindelijk een armbandje van mijn arm knippen. Op haar babyshower hadden we allemaal een lintje om de pols gebonden zodat we elke keer als we dat lintje zagen even aan haar konden denken, voor haar bidden of een berichtje konden sturen. Mooi idee he?
  7. De meiden zijn Hartmut aan het plagen dus ik neem ze maar even mee zodat hartmut in rust kan slapen.Sophie heeft al heel vaak gevraagd wanneer we nu eindelijk weer naar het museum gaan dus dat kunnen we nu mooi doen. Fijne week!
Praatjes voor 10

Ziek Sophie'tje

Mijn Clown

Je weet dat je moeder bent als.... ik had deze deze week op nadat ik met de meiden gespeeld had maar was dat even vergeten toen ik de deur open deed voor bezoek. Lachend gaf mijn bezoek me een compliment over mijn hoofddeksel dat ik daarna al blozend snel van mijnhoofd haalde. Oeps.