7 quick takes...


  1. Het is al maandagavond en eindelijk heb ik tijd voor een blogje. Een snelle dan, want eigenlijk wil ik nog even gewoon lezen en niet naar een beeldscherm turen voor ik ga slapen.
  2. Naar een beeldscherm turen doe ik namelijk al de hele avond. Ik heb een heleboel foto's verwerkt die ik de afgelopen dagen gemaakt had voor mijn werk, emails beantwoord en allerlei kleine dingetjes die ik al lang moest doen eindelijk gedaan. Het voelt wel goed om weer een beetje "bij" te zijn. Ik werk nu een jaar voor adventure clubs en in die tijd heb ik bijna dagelijks honderden foto's gemaakt die allemaal verwerkt moeten worden. Ondertussen kan ik het gelukkig wel een stuk sneller maar het blijft veel werk (maar wle leuk werk). 
  3. Ik deed altijd veel van dat werk tijdens de dutjes van de meiden maar de laatste tijd lijkt daar weinig van te komen. Sophie is nog steeds de koningin der dutjes en kan uren slapen maar Doris heeft duidelijk een stuk minder slaap nodig. Hoewel ik het erg gezellig vind om tijd met alleen haar te hebben terwijl Sophie slaapt ishet ook wel een beetje lastig want mijn werk verschuift dan naar de avonden.
  4. We hebben een fijne week achter de rug. De ziektekiemen zijn weg gejaagd en het is weer een stuk gezelliger in huis. Gelukkig maar.
  5. Mijn ouders zijn al een hele tijd bezig met de voorbereidingen voor een 2 jarig verblijf in Namibia maar deze week kwam er een kink in de kabel. Hun visum aanvraag was afgekeurd. Bidden jullie mee voor duidelijkheid en een oplossing (wat dat dan ook mag zijn)? http://tochweerafrika.blogspot.co.za/ lees hier hun laatste blog hierover. 
  6. Vorige week ben ik met Sophie naar de opera geweest. het was niet een echte show maar een repetitie  en dat maakte het eigenlijk nog veel interessanter. Het was goed om te zien hoe veel tijd en toewijding je nodig hebt om een mooie uitvoering neer te zetten. Sophie zat met open mond te kijken en vondhet helemaal fantastisch. Morgenavond ga ik samen met Hartmut naar een "echte" uitvoering en ik kan niet wachten. Het voorproefje dat we te zien kregen was al erg grappig. Ik had nooit gedacht dat ik opera leuk zou vinden maar een vriendin, die nu ook meezingt, is operazangeres en door haar is er een wereld voor me open gegaan. Opera is vaak erg grappig, heel boeiend en doordat er ondertiteling bij is is het verhaal ook erg goed te volgen.
  7. Ik sluit mijn computer af en wens jullie een fijne week. Doei!