7 quick takes..

Een kunst speurtocht in een gallerie waar de meiden bij veel kunstwerken dingen konden vinden die in de kunst objecten verstopt zaten om vervolgens daar zelf kunst mee te gaan maken.


  1. Goeiemorgen! Hebben jullie ook wel eens een morgen dat je vol goede plannen zat maar geen zin hebt om uit bed te stappen omdat het zo lekker warm is onder de dekens en omdat je jezelf zoveel hebt opgelegd om te doen dat de moed je bij voorbaat al in de schoen zakt? Zo'n dag is vandaag.
  2. Ik lig trouwens niet helemaal doelloos in bed want ondertussen is Doris bij mij aan het drinken terwijl ze vol enthousiasme liedjes neuriet. Heel gezellig. 
  3. Ondertussen kom Sophie binnen lopen. Ze heeft zichzelf alvast aangekleed. Uiteraard is het gekozen outfit een jurk met een tutu want wat is een dag waard als je geen dansjurk aan hebt? Ik vind deze nieuw gevonden zelfstandigheid wel leuk. Eens kijken of ik we nog meer uit kan halen. Ik heb een volle wasmand staan. Misschien kan ze die wel in de was machine kieperen.
  4. Vorige week schreef ik dat Hartmut een nachtje weg zou zijn. Dat ging niet door. Halverwege de dag belde hij op om te zeggen dat hij toch terug kwam. Deze week gaat hij wel echt weg. Morgen naar Botswana en dan door naar Johannesburg. Heel erg vind ik dat niet. Natuurlijk is het het leukste als we allemaal bij elkaar zijn en Hartmut doet ontzettend veel met en voor de meiden. Maar soms is het gewoon heel gezellig met zijn drietjes. En dan kan het weer extra leuk als hij Vrijdag thuis komt.
  5. Het is wel handig dat hij juist deze week weg is. Zaterdag is zijn verjaardag en doordat hij er niet is hebben we alle tijd om allemaal verjaardagsverassingen te maken en taarten te bakken. Leuk!
  6. Nog even een link naar een filmpje voor iedereen die even het gevoel wil hebben dat ze bij ons in de kamer zitten. Ik filmde Doris en Sophie terwijl ze aan het spelen waren da dat levert voor iedereen die de meiden niet kent oersaaie beelden op. Maar voor iedereen die ze mist en wil weten hoe ze samen spelen is het goud! (Als je weinig tijd hent moet je kijken vanaf 8 minuten, waar Sophie Doris wil uitleggen wat ruzie (streiten) is met een klein ruzietje als gevolg. https://youtu.be/rFV05iqypZA
  7.  Ik ga me met mijn huishouden bemoeien. En Sophie in de wasmachine? Het lukte niet. Na 5 kledingstukken was ze er zat van en ging ze boekjes lezen. Helaas. Maar ondertussen ben ik wel uit bed, hebben we het klusje samen afgemaakt en staat de wasmachine aan. Fijne week!
De National Gallery is prachtig.

Doris was bang dat Liefie haar ijsje op zou eten.

Donderdag was er een "fire jam" op Clifton beach. Heel veel vuurdansers, vuurspuwers en muzikanten kwamen samen voor een spontaan festijn. Wat was het leuk!


Doris in de zandbak met een vriendinnetje.