7 quick takes...


Het is voorjaar!


De meiden vonden een goede 'vervang-oma' in tante Helga, de zus van 'de Duitse oma'.

In Hermanus hoopten we walvissen te zien maar we vonden alleen dassies. Vond Sophie helemaal prima.

De eerste avond in betties was het koud en winderig, maar we hadden wle tijd voor een snelle foto.

Gelukkig was het gisteren stralend zomerweer!
  1. Goeiemorgen! Even tijd voor een blogje. De meiden zijn heerlijk samen aan het spelen in het keukentje. De was zit, zoals gewoonlijk, in de machine en het eten voor vanavond staat in de oven. We gaan zo weg voor een rondleiding in het museum maar nu kan ik even rustig zitten om te schrijven.  
  2. We zijn gisteravond thuis gekomen van een heerlijk weekend. We waren bij hartmuts oom en tante in hun heerlijke strandhuis in Betty's Bay en hebben ontzettend genoten. We hebben natuurlijk bijna nooit tijd met familie en om nu een heel weekend met een oom en tante en neven en nichten te zijn was geweldig. Het was ook heerlijk om een heel weekend niet om eten te hoeven denken omdat tante Helga elke keer weer voor de heerlijkste maaltijden zorgde. Dat is een van de dingen die ik echt het fijnste vind als we bij familie zijn. Even een beetje minder verantwoordelijkheid, even iemand anders die voor je zorgt. Genieten!
  3. Een van de dingen waar Sophie al naar uitkeek vanaf de vorige keer dat we in 'Betty's' waren (een maand geleden met Hartmuts ouders) was een wandeling naar de waterval. Gisteren was het eindelijk zo ver en begonnen we vol goede moed aan de wandeling. Na een tijdje zagen we wat mensen terug komen en gelijk achter hun aan kwam een troep apen aangerend (van die grote baboons met heel grote tanden). Ze waren brutaal en voor ons niet bang. Midden op het pas zat een groot mannetje dat naar iedereen begon te grommen en zijn tanden liet zien zodra je te dicht in zijn buurt kwam. Verder lopen was dus niet echt een optie en we moesten en teleurgestelde Sophie meenemen naar een kleinere waterval, een eindje verderop. Volgende keer beter want met apen speel je geen spelletjes!
  4. Een van de redenen voor het weekendje weg was een babyshower voor de baby van een nichtje. Iedreen zou wat te eten meenemen en ik vond het eenbeetje lastig wat ik zou maken. Niet omdat ik een probleem heb met bakken maar ik ben een beetje aan het experimenteren met eten en eet al een paar weken geen toegevoegde suikers meer. Gelukkig heeft mr Google altijd een goed idee en vond ik een recept van een heerlijke dadel-ananas cake die ontzettend lekker was! Ik vind het zo leuk om mezelf uit te dagen in de keuken en nieuwe dingen te proberen. Ooit zal ik wel weer suiker toevoegen maar voor nu vind ik het veel te leuk om lekkere en nieuwe recepten zonder te bedenken. Het recept voor de cake vind je hier. 
  5. Gisteren hebben we ook onze buurvrouw bezocht. Ze verhuisde een paar weken geleden naar hermanus en we missen haar nu al. Ze is bij haar tweelingzus ingetrokken en de twee stonden al helemaal op ons te wachten met taart, koekjes en leuke boeken voor de meiden. Haar huis is gekocht door een marketing bureau en ik zag net een grote verhuiswagen voor de deur staan. Ik vind het niet zo leuk want een "echte buurvrouw" is natuurlijk veel gezelliger dan een bedrijf.
  6. Hartmut is een nachtje weg voor zijn werk dus we moeten het even met zijn drietjes doen vandaag. Sophie vroeg of we een aftelkalender gingen maken want 'ik mis pappa echt zoooo erg'. Gelukkig is een nachtje nog te overzien, voor mij tenminste. Ik vraag me af of dat ook voor mijn pappa's kindjes geldt.
  7. Ik ga me weer bezig houden met maandagmorgendingen. Ik hoor Sophie net tegen Doris zeggen dat je soms gewoon moet delen, ook al is het helemaal niet leuken moeilijk. Goed dat ze dat snapt, in theorie. De praktijk is nog een leerpuntje. Fijne week!