7 quick takes


  1. Goeiemorgen! Lekker geslapen? Ik wel, eindelijk weer. Doris had vorige week besloten dat slapen voor watjes is en werd elke nacht minimaal 2 keer wakker om melk te drinken, om te knuffelen of om gewoon te laten weten dat ze er nog was. Reuze schattig natuurlijk. maar ik heb mijn slaap nodig en vind het moeilijk om om 2 uur 's nachts enthousiast te zijn. Maar vannacht heeft ze ons lekker laten slapen.
  2. Dat lekker lange slapen was ook wel fijn. Ik zit hier namelijk met een zelfgemaakt drankje van gember, citroen en honing wat niet te drinken is maar blijkbaar heel goed is tegen verkoudheid. En dat heb ik nodig want een verkoudheid kwam gisteren ineens in alle heftigheid aan. Ik zal jullie details besparen maar erg lekker voel ik me niet. 
  3. Gisteren zijn we weer eens naar Babylonstoren geweest. De prachtige tuin waar je het hele jaar door verse groenten kan zien groeien en waar je altijd wel fruit uit de bomen kan plukken om ter plekke op te eten blijft een favoriet. De meiden genoten ook enorm van alles en vonden uiteraard de twee ezels het leukste. Sophie was vastbesloten de ezels uit haar hand te laten eten maar helaas voor haar hadden de ezels niet zo veel honger en volgens mij vonden ze haar hand vol gedroogd gras vooral een beetje opdringerig.
  4. Sophie en Doris hadden de dag ervoor wat meer succes met dieren. We namen hen, en een familie uit de kerk, mee naar een plek waar je kan paardrijden en ons plan was eigenlijk dat alleen Sophie een rondje zou doen maar toen Doris haar grote zus daar bovenop dat paard zat zitten zei ze "Ik ook, Doris ook!". Dat zegt ze de laatste tijd de hele tijd want ze vind zichzelf enorm groot (Als je vraagt hoe oud ze is zegt ze '5'.) en ze is ervan overtuigd dat ze alles kan wat Sophie kan, en beter. 
  5. Zometeen ga ik even naar de bakwinkel om wat spullen in te slaan voor een taart. Een vriendin van mij vroeg of ik een Yoda-taart (van Star Wars) kon bakken voor een verjaardag. Ik weet niet of ik dat kan maar ga altijd graag een uitdaging aan... Ik heb de films nog nooit gezien maar gelukkig staan er op youtube genoeg tutorials dus het moet wel goed komen.
  6. We hebben zin in deze week maar voor Sophie kan hij niet snel genoeg voorbij gaan. Het is namelijk nog 4 nachtjes slapen voor ze naar het vliegveld kan om haar "Duitse opa en oma" op te halen. Ze kan niet wachten en wij eigenlijk ook niet. Hartmut heeft volgende week een paar dagen vrij genomen zodat we alle tijd hebben voor elkaar en ons bezoek. Heerlijk, een soort minivakantie in onze eigen stad!
  7. Ik ga aan het werk. Sophie haar dierbare dekentje zit in de wasmachine (dat kan alleen als het erg warm is want hij moet binnen een paar uur droog zijn, ander heb ik DRAMA.) en de wasmachine is klaar dus nu moet dat dekentje zo snel mogelijk de zon in zodat hij droog is voor het middagdutje. Ondertussen spelen de meiden "Verjaardagje in een boot" en zetten ze "happy birthday" in voor de 92378e keer vandaag. Fijne dag!


Bij het paardrijden.