7 quick takes...

Hier ben ik gelukkig! Ik ben in de bergen terwijl een van de liefste meisjes van de wereld op mijn rug zit en liedjes zingt...


  1. Goeiemorgen! Een nieuwe week, en eentje waar ik zin in heb. We hebben een paar leuke dingen op het programma, we hebben een heerlijk weekend achter de rug en we zijn allemaal gelukkig. Zometeen gaan we naar een theeproeverij en eerst wil ik nog even de weekendwas wegwerken dus ik houd het kort vandaag. 
  2. Merken jullie al dat deze blog anders is dan normaal?  Hij is namelijk geschreven door een stokoude dame, ik ben nu tenslotte 30 en je merkt meteen het verschil hoor ;-). Toen Sophie 3 werd merkte ze na een paar dagen op dat het allemaal wat tegenviel want er was helemaal niet zo veel veranderd. Hier voelt dat precies hetzelfde, Donderdag werd ik 30 en er is weinig veranderd. Maar ondanks weinig verandering was het wel erg leuk. Donderdagmorgen werd ik wakker van gegiechel in de keuken en even later kwamen Hartmut en de meiden de slaapkamer in met zelfgemaakte cupcakes (1/2 cupcake 1/2 glazuur en sprinkels) waar ik heus niets van af wist (want Hartmut had heus niet om een recept gevraagd en daarna gevraagd waar alle ingredienten lagen) met 30 kaarsjes er op. Toen Hartmut 's avonds terug kwam van zijn werk zijn we met z'n viertjes naar onze favo ijswinkel gegaan voor een ijsje en daarna hebben we pizza gegeten. De perfecte verjaardag, aldus mijn peuters.
  3. Mijn perfecte verjaardag was Zaterdagavond toen ik meer dan 20 vriendinnen had uitgenodigd voor een "Gin & Jazz" feestje. Ik had 5 locaal geproduceerde, en heel verschillende, gins gekocht waar we zelf cocktails mee konden maken. Het houtvuurtje knapperde, zachte muziek speelde op de achtergrond, de tafel stond vol met zelfgemaakte lekkere dingen en iedereen was aan het experimenteren met smaken voor de cocktails. Wat was het een leuke avond! Wat ook erg leuk was was dat Hartmut en de meiden de avond doorbrachten bij vrienden en daar ook bleven slapen dus ik had de handen vrij om helemaal te genieten. Ik voelde me helemaal jarig en hoewel er natuurlijk veel mensen zijn die ik er graag bij gehad had (maar Europa is zo ver weg!) voelde ik me dankbaar om samen met zo veel lieve vriendinnen te kunnen vieren.
  4. Zaterdag begon ook al goed want voor ik in de stress kon schieten met alle voorbereidingen van het feestje gingen we eerst een beetje van de natuur genieten. Een collega van Hartmut uit Sydney was een weekje in Kaapstad en de beste manier om Kaapstad te verkennen is door Lions head te beklimmen. De klim stelt nooit teleur en ook deze keer was het weer volop genieten.
  5. Afgelopen Dinsdag was de herdenking van de verjaardag van Nelson Mandela. We vierden het door deel te nemen aan een fundraiser om geld in te zamelen voor muziekonderwijs voor kinderen in achterstandswijken. 67 artiesten maakten op 67 plekken in de stad 67 minuten lang muziekvoor het goede doel. 67 staat voor de 67 jaren waarin Mandela streed voor vrijheid en gelijkheid. We zongen, dansten, trommelden en genoten van een heerlijke Zuid Afrikaanse vibe!
  6. Ondertussen is het avond. Ik kreeg de blog niet af want zoals vaak kwam er iets tussen en voor ik het wist was de dag voorbij. De theeproeverij was heerlijk, leerzaam en leuk. De meiden mochten de thee ruiken, keken gefascineerd toe hoe het water in glazen theepotten langzaam van kleur veranderde en vonden het superleuk om de verschillende smaken te proeven. 
  7. Ik ga even webwinkelen... dat doe ik niet zo vaak maar ik heb van een groep vriendinnen een leuke bon voor een online kookwinkel gekregen. Dus nu ga ik eens kijken welke dromen van mijn verlanglijstje ik in huis ga halen! Fijne week...

Op mijn feestje

"Deze thee is mijn lievelings want hij is roze."

De meiden in hun dansjurken ("we gaan toch naar een verjaardag?") samen met een vriendinnetje na Mandela's fundraiser. 


Helemaal geconcentreerd op het voorlezen tijdens "book club".

Als ze post krijgen zijn ze heel blij!