7 quick takes...

Dit was Sophie haar outfit... de hele week! Als ze eenmaal iets in haar hoofd heeft praat niemand het er meer uit dus ze was een uil. In bed, in de supermarkt, in het museum en in het bos. Gelukkig is de uilen-fase weer voorbij. 

  1. Goeiemorgen! Tijd voor een snel blogje. De meiden zijn heerlijk aan het spelen en ik heb het koud!! Het is hier echt hartje winter en als je niet alle dikke kleren aan hebt die je kan vinden bevries je. Ik tenministe wel. Gek want een aantal winters geleden vond ik nog dat alle mensen zicht hier enorm aanstelden als zehet over de kou hadden maar ondertussen ben ik de grootste koukleum. Het is in huis ook echt wel koud en we hebben al heel wat hout in de haard verbrand. Helaas brengt de winter nog niet echt veel regen en de stand van het water begint steeds dramatischer te worden. Dus... kou ga maar weg en laat de regen daarvoor in de plek komen!
  2. Gisteren hadden we leuke gasten. Een Nederlandse familie, die ik via Instagram heb leren kennen, hebben hun leven in Nederland even stop gezegd, hun huis verkocht en reizen nu een jaar lang de wereld over. Ze zijn de eerste paar maanden in Kaapstad. Onze meiden vinden het super, omdat ze ook twee meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd hebben. We hadden ze al twee keer gezien maar gisteren kwamen ze bij ons en gingen we "potjiekos" maken. Wij zaten lekker buiten in het zonnetje, bij het vuur met een wijntje terwijl de meiden heerlijk speelden. Vooral Sophie vindt het fantastisch om een Nederlandstalig vriendinnetje te hebben en Jools (het oudste meisje) en Sophie giechelden samen wat af. 
  3. Deze week is het Mandela Day. Zijn verjaardag was op 18 Juli en op die dag wordt elke Zuid Afrikaan uitgedaagd om 67 minuten lang iets te doen voor het land, omdat Mandela zich 67 jaar ingezet heeft voor het land. Wij hebben daarvoor dit weekend samen met de meiden al het speelgoed uitgezocht en een hele grote doos met knuffels, babyspeelgoed, boekjes en spelletjes gaan we weggeven aan kinderen die niets hebben. Sophie snapte heel goed wat we aan het doen waren en het was ontroerend om te zien hoe vrijgevig ze werd, vooral toen ze zag hoeveel ze zelf eigenlijk had. 
  4. Wat deze week ook is is mijn 30e verjaardag. 30! Tot een aantal jaar geleden vond ik 30 verschrikkelijk oud, maar nu mijn meeste vrienden de 30 al een tijdje gepasseerd zijn valt het eigenlijk wel mee. Ouder worden vind ik helemaal niet erg. Ik was best gelukkig toen ik 20 was, maar mijn rustige, stabiele leven van nu brengt me een veel dieper geluk. Met het gevaar om heel oud te klinken durf ik ook nog wel toe te geven dat ik de levenswijsheid die ik in mijn afgelopen decenium verzameld heb ook niet graag kwijt zou willen en dat ik eigenlijk uitkijk naar de komende 10 jaar en wat die allemaal gaan brengen.
  5. Ik heb mijn verjaardag al een paar jaar niet gevierd maar 30 worden is natuurlijk wel een mooie reden om een feestje te geven. Ik heb komende zaterdag een heleboel vriendinnen uitgenodigd (geen mannen en geen kinderen!) voor een avondje waar we cocktails gaan maken bij ons thuis. Er zijn natuurlijk veel mensen, vooral uit Nederland en Belgie, die ik er ook graag bij zou willen hebben maar daar ga ik gewoon niet teveel over nadenken. Het grootste gedeelte van mijn afgelopen 10 jaar heb ik tenslotte hier gewoond dus kan ik het ook hier vieren!
  6. Als je Sophie vraagt wat voor werk Hartmut doet dan zal je ze vertellen dat hij "typed". Als hij 's ochtends vertrekt roept ze hem na "type maar lekker hard vandaag he?!". Sophie werkt zelf trouwens ook, op een eiland met een ander meisje waar geen andere mensen mogen komen kijken. Voor haar werk moet ze de hele dag bellen, maar wie ze dan de hele dag moet bellen en waar het over gaat kan ze me helaas niet precies vertellen. 
  7. Ik ga even aan het werk (niet bellen, niet typen... maar het huishouden) . De was moet opgehangen worden en ik moet even koken voor vanavond (alleen voor Hartmut en de meiden want een vriendin die Zaterdag niet kan komen neemt me mee uit eten, ik kijk al uit naar een avondje met de lekkerste sushi). Ik wens jullie een fijne week!



Een apetrots meisje met haar ballon-poedel.