7 quick takes


  1. Goeiemorgen! Ik keek net even naar het weerbericht (om te beslissen wat ik aan zou trekken) en het zal de hele week ongeveer 18 graden en zonnig zijn. Heerlijk winterweer, maar natuurlijk niet echt waar we op zitten te wachten want de watersituatie in kaapstad wordt er niet beter op. Er zijn weer nieuwe restricties ingevoerd en we mogen nu nog minder water gebruiken. Ze zeggen dat er in Augustus grote ontziltingsmachines klaar zullen zijn voor gebruik, en dat is goed nieuws, maar we hebben gewoon regen nodig. Het was al erg droog en tot nu toe doet dit regenseizoen, dat al een tijdje aan de gang zou moeten zijn, erg weinig goeds voor de damlevels.
  2. Ik heb de blog per ongeluk een weekje over geslagen. Om Maandag was ik helemaal vergeten dat het Maandag was. Op Dinsdag dacht ik er wel aan maar kwam ik er helemaal niet aan toe en toen ik er op Donderdag door mijn broertje aan herinnerd werd dat ik nog niets geschreven had vond ik het te laat om nog wat te schijven.Sorry!
  3. Na een paar maanden vol met reizen, bezoek en alleen zijn omdat Hartmut weg was heb ik het gevoel dat we eindelijk weer in een soort van rustig en normaal zijn geland, en ik vind het heerlijk. De meiden ook. Ze spelen samen als nooit tevoren, zijn superlief voor elkaar (meestal) en het is erg gezellig. Nu is ons normaal, met al die avonturen natuurlijk ook erg leuk. Vorige week hebben we croissants gebakken bij de bakker, geleerd over dieren tijdens een wandeling door een natuurgebied, met een bioloog diertjes gezocht tussen de rotsen bij de zee en geleerd hoe knuffeldieren gemaakt worden.  
  4. Vorige week stond helemaal in het teken vam de verjaardag van Sophie, en als wij dat even vergaten werd ons geheugen snel weer opgefrist door een heel enthousiast meisje dat de minuten aftelde. Ze vond jarig zijn geweldig, genoot van haar cadeautjes, vond haar feestje met haar vriendjes "echt het leukste feestje ooit" en vroeg de dag na haar verjaardag of ze al bijna 4 werd want jarig zijn is echt het allerleukste. 
  5. Nu, een week later, heeft ze ontdekt dat het leven verder niet zo heel veel veranderd is nu ze drie is en dat valt tegen. "Mamma, drie jaar zijn is eigenlijk helemaal niet zo leuk als ik dacht want het is gewoon hetzelfde. Zullen we nog een keer mijn verjaardag doen maar dan dat ik 5 word? Dan ben ik pas echt groot!". Die 5e verjaardag is overigens al helemaal gepland, het moet een Angelina Ballerina feestje worden. En als ze 6 is wil ze een brandweerfeestje. Haar 4de verjaardag is ze nog niet helemaal over uit naar als het aan haar ligt slaan we die gewoon over want "4 is ook maar gewoon een piepklein beetje ouder dan 3".
  6. Doris is ondertussen ook nog helemaal in verjaardagsstemming en elke keer als ze iets hoort over een feestje, ballonnen of cadeautjes zingt ze "happy birthday dear Sophie/opa/mamma/Doris" met al het enthousiasme dat ze in zich heeft. Ze zingt sowieso de hele dag, soms een duet met Sophie maar vaak ook gewoon alleen en geniet daar duidelijk van. En als ze niet zingt dat praat ze, tegen ons, tegen zichzelf, tegen de hond, tegen de pop of gewoon tegen niemand in het bijzonder. Reuze gezellig en omdat het steeds beter te verstaan is krijgen we steeds meer een inzicht in wat er in dat lieve koppie om gaat.
  7. Ik ga de was even in de machine doen en een paar snacks voor de meiden inpakken. We gaan zo met Adventure Clubs naar een theatervoorstelling van Noddy en de meiden kijken er erg naar uit. Ik heb even snel twee blauwe mutsen met een belletje eraan voor ze gemaakt en samen met hun rode shirtjes en gele sjaaltjes zien mijn kleine Noddies er erg knuffelbaar uit. Fijne week!
Taartjes van de Peter rabbit verjaardag




Zien jullie de anemonen? 

Tante Imke is helaas weer weg. 
Ze speelden "slaapje".