7 quick takes...


  1. Goeiemorgen! Even weer tijd maken voor een blogje. De tijd gaat zo snel voorbij dat ik elke week weer blij ben dat ik hier tijd voorgemaakt heb zodat ik kan teruglezen wat er allemaal gebeurde. De meiden zijn lekker aan het spelen, en ik ga zo even opruimen. Het was een lang weekend (Vrijdag was jeugddag) en Imke is op bezoek dus we zijn maar weinig thuis geweest. Het weer was fantastisch, beetje koud maar wel zonnig. Eigenlijk niet goed natuurlijk, want we hebben regen nodig, maar wel het perfecte weer om van Kaapstad te genieten. 
  2. Mensen die van lange blogs van mijn hand houden mogen blij zijn dat ik niet type met mijn benen want die zijn zo moe vandaag dat er weinig uit zou komen. We hebben gisteren de Tafelberg beklommen en het was 3,5 jaar geleden dat ik dat gedaan had. Ik was vergeten hoe steil en lang het is, maar gelukkig maakt het uitzicht als je eenmaal boven bent dat helemaal goed. Het is niet zo dat ik zo unfit ben maar bij de route die we namen, (de kortste en veiligste omdat er heel veel mensen zijn) ga je verschrikkelijk snel omhoog. Zo steil dat het soms net voelt alsof je een kilometer lange trap aan het beklimmen bent, en geloof me, dat is best zwaar. Maar het was natuurlijk ook heel leuk. Sophie stond erop dat ze het laatste stuk zelf zou lopen en ze heeft inderdaad de laatste 25%, met een beetje hulp van Hartmut, zelf beklommen. En trots dat ze was! Moe was ze trouwens ook, de hele terugweg heeft ze in de rugzak geslapen. Doris niet, Doris heeft de hele heen,- en terugweg liedjes gezongen en mij verteld wie er allemaal mee waren (Pappa mee, Sophie mee, Mamma Mee, Doortjie mee, Tanne Imke mee. Kjimmen berg op!)
  3. Vrijdag zijn we de wijnlanden ingeweest voor een wijnproeverij en een adventure bij een 'big cats park". Zo indrukwekkend om leeuwen en tijgers van zo dichtbij te zien en horen grommen. Ik was blij dat er twee hekken tussen ons in zaten. Doris niet, die vroeg aan de verzorgster (die toevallig een Nederlandse was), "Tijger kjuffelen en pelen please?" en vond het maar niets dat dat niet mocht. 
  4. Zaterdag waren we bij een tentoonstelling vol optische illusies waar je in en op de kunstwerken mocht lopen en vooral heel veel fotos mocht maken. Eerst snapte Sophie het niet maar je zag haar hersenen kraken. Toen ik haar een foto liet zien ging er ineens een lichtje branden en vond ze het erg leuk. De tentoonstelling was bij het Waterfront dus daarna namen we onze gasten mee naar een typische Kaapstad markt die daarnaast is. We waren er zelf ook nog nooit geweest maar zullen er zeker wel eens terug komen. Heerlijk eten, een gemoedelijke sfeer, fijne muziek en een prachtig uitzicht op palmbomen en de oceaan. Op de terugweg reden we de iets langere, maar prachtige route naar huis langs de Atlantische kunst en we stopten even bij mijn lievelingsstrand (Llandudno) om uit te waaien. Het is zo fijn om Kaapstad aan gasten te laten zien ;-)
  5. De afgelopen dagen waren dus druk maar vol hoogtepunten. Woensdag had ik een andere heel erg leuke ervaring waar ik nu nog niet teveel van kan zeggen maar waar jullie meer over horen als ik dat wel mag doen. In het kort komt het er op neer dat ik mee heb gedaan aan een nieuwe kennisquiz van een grote internationale tv zender en het was een fantastisch leuke en leerzame ervaring. Zo gaaf om achter de schermen te zien hoe televisie gemaakt wordt en ook om zelf eens voor de camera te staan. (ik vond het een stuk minder spannend dan ik dacht.)
  6. De komende week zal vooral in het teken staan van de verjaardag van Sophie. Donderdag is haar echte (kleine) verjaardag waar ze van ons cadeautjes krijgt, ze mag kiezen wat ze wil eten (vooralsnog pasta, maar dat kan nog veranderen.) en waar ze zeker weten wel kaarsjes wil uitblazen, "maar de taart hoeft niet zo groot hoor mamma, een klein taartje is ook wel ok".. Zondag mag ze nog een keer kaarsjes uitblazen want dan vieren we haar verjaardag groots met alle vriendjes en vriendinnetjes die ze zorgvuldig uitgekozen heeft. We kijken er naar uit!
  7. Ik ga aan het werk, wassen draaien en ophangen, en zometeen naar een 'messy play' adventure, vooral gaat hier helemaal in op dus als we daarvan terugkomen ga ik nog meer was hebben. Fijne week!


Toen ik met Hartmut trouwde kreeg ik er gratis een vriendin bij, mijn schoonzusje.

Ik ging met Sophie naar het Zwanenmeer in het theater deze week. Ze vond het geweldig!