7 quick takes...

Slapende Doortje... zo zie ik mijn meiden het liefst als we vliegen ;-)
  1. Goeiemiddag. Ik hoop dat me vergeven gaat worden dat deze quick takes heel 'quick' zullen zijn. Terwijl ik dit schrijf ben ik soep aan het koken en ik hoop ze klaar te hebben voor we gaan eten.
  2. Ondertussen zijn Hartmut en de meiden buiten aan het klussen aan de boomhut die Hartmut aan het bouwen is. Sophie en Doris zijn verschrikkelijk blij dat ze waar bij hun vader zijn en waar ik normaal al weinig te doen heb als hij thuis is omdat ze alles liever met hem doen sta ik nu helemaal buitenspel. Ik laat ze maar want volgende week moeten ze het weer met mij allen doen, als Hartmut naar een conferentie in Johannesburg gaat.
  3. Sophie, Doris en ik zijn gisteren weer teruggekomen in Kaapstad. Na de vorige vlucht die verschrikkelijk moeilijk was zag ik er als een berg tegenop om alleen terug te vliegen maar waar de vorige keer alles verkeerd ging ging het nu meer dan goed. De meiden waren vrolijk en gezellig, we hadden 4 stoelen dus de meiden konden languit slapen, wat ze dan ook gelijk deden, uren achter elkaar, en tijdens de uren dat ze wakker waren waren ze gezellig aan het spelen. Geen geklier met het eten, geen gehuil en driftbuien en geen ruzie. Vlak voor ik vertrok zei ik tegen mijn moeder dat ik pas weer zou komen als ze 10+ zouden zijn omdat ik het vliegen niet meer zag zitten maar na deze vlucht heb ik die leeftijd weer herzien.
  4. We kijken terug op een fantastische tijd in Nederland. Zo veel leuke mensen gezien, zo veel leuke dingen gedaan. Het hoogtepunt voor mij is de heerlijke tijd met mijn familie, zo fijn om de vanzelfsprekendheid waarmij ze van de meiden houden te zien, en om te merken dat dat helemaal wederzijds is hoewel ze elkaar bijna nooit zien. Sophie vond 'Drouwenerzand' en het nijntje museum het leukst en toen ik Doris hetzelfde vroeg zei ze 'opa oma'.
  5. Doris begint trouwens enorm te kletsen, voor we weg gingen wist ze al veel woordjes maar na twee weken ondergedompeld te zijn geweest in de Nederlandse taal spreekt ze in korte zinnetjes en kan ze precies duidelijk maken wat ze wil. Zo leuk!
  6. Wat ik nu nog moet doen is alle dingen die we gekocht en gekregen hebben een plekje geven. De meiden hebben zo veel nieuwe boeken dat ik een nieuwe plank leeg moet maken voor kinderboeken en ook de afdeling 'knutselspullen' moet een herindeling krijgen zodat ik alles kwijt kan. Luxeprobleempje dus ik klaag niet.
  7. En nu duiken we dus weer in het gewone leven. 'Gewone' adventures, gewoon werk, gewone vergaderingen... en ik kijk er naar uit! Fijne week.
    (ps: we hebben ondertussen de soep al op hoor, en de meiden liggen heerlijk te slapen.)
Genieten van Nederlands zomerweer.

Met tante Hester

Met oma in het vliegtuig... ging ze dan stiekem toch mee?


Ja hoor, een voorleesslachtoffer gevonden, deze keer was tante Ilse de pineut.


En oom Erik wilde ook best voorlezen.

Met oma in de stallen bij Ijscowd.

Opa helpen in de tuin.

Zulke etentjes wil ik elke dag, lekker buiten met een tafel vol familie!