7 quick takes..

Ooms zijn geweldig!


  1. Goeiemorgen! Ik zit nog lekker in bed met mijn laptop op schoot terwijl Doris de vogels op het behang aan het aanwijzen is (heel veel!) en Sophie ligt nog te slapen. Ze kan niet echt goed wennen aan het feit dat het nog licht is als ze naar bed moet en gaat 's avonds dan ook laat slapen. Ze is dan wel heel gezellig en in de morgen wat langer slapen is ook niet zo erg.
  2. We hebben hier al een hele leuke tijd gehad en hoewel ik voor mijn gevoel helemaal niet zoveel gepland had, veel minder dan andere keren, zijn de dagen toch voorbij gevlogen en hebben we niet stil gezeten. Winkelen, bezoekjes aan de kinderboerderij, spelletjes, boekjes lezen, bezoekjes aan familie en vrienden... we hebben genoeg te doen. 
  3. Een van de leukste dingen die we gedaan hebben was het Nijntjemuseum. Wat een aanrader voor iedereen met kleine kinderen. We gingen er met de trein heen dus dat was natuurlijk al erg leuk. In het museum zijn allemaal scenes uit de wereld van Nijntje, en daarmee ook uit de wereld van peuters, nagebouwd om in te spelen. De meiden vermaakten zich prima in de keuken van Nijn, de knutselschuur van opa, het ziekenhuis, de dierentuin en de boerderij. Ontzettend leuk!
  4. Zaterdag was ook een leuke dag. We hadden een familiedag met de familie van mijn moeders kant bij Drouwenerzand. Een attractiepark in Drenthe waar je onbeperkt kan spelen en eten. Sophie's ogen werden zo groot als schoteltjes toen ze voor de tweede keer die dag om een ijsje vroeg en ik gewoon ja zei. Het was erg leuk om allemaal familie te zien en een beetje bij te kletsen. 's Avonds ging ik mee naar een feestje van een zus van mijn vader waar ik heel veel ooms en tantes van de andere kant van de familie zag. Een drukke maar mooie dag.
  5. Hartmut en ik houden niet zo van winkelen maar altijd als we in Nederland zijn doen we dat even omdat ik alles hier beter kan vinden, dingen goedkoper zijn en over het algemeen ook van  betere kwaliteit. En om eerlijk te zijn vind ik een bezoekje aan de HEMA en de IKEA helemaal niet zo erg dus de koffers zijn al lekker vol. 
  6. Toen Hartmut en ik na een zeer geslaagd winkelmiddagje even uit wilden rusten op het stadsstrand van Zwolle zette ik even mijn wifi aan om te kijken of alles goed was met de meiden. Het was half 7 en in een van mijn berichtjes vroeg Hester of ik naar een concert van Elly en rikkert wilde dat om 7 uur begon want ze had kaartjes. We sprongen op de fiets en gingen zo snel we konden naar de kerk waar we met rode hoofden van de warmte aankwamen. Het concert was erg leuk, lekker meezingen met liedjes die ik ook al zong toen ik 5 was. Echt een stukje jeugdsentiment. Dankje Hester!
  7. Hartmut is ondertussen weer in Kaapstad. Hij is Zaterdagmiddag na het familiefeestje naar Schiphol gegaan en mag vandaag weer gewoon aan het werk terwijl wij hier nog een beetje genieten. We zullen hem maar niet teveel vertellen over alle leuke dingen die we gaan doen, arme Hartmut. Ik zit ookniet meer in bed maar aan de heerlijke eettafel van mijn ouders. Doris doet een dutje en Sophie speelt een spelletje met oma. Fijne week allemaal!