7 quick takes...


  1. Goeiemorgen vanuit een zonnig (hoera!) Hattem. We zijn ondertussen al weer een paar dagen in Nederland en genieten enorm. Tot gisteren waren we bij mijn zus Hester in de buurt vam Rotterdam en gistermiddag zijn we meegereden naar Hattem waar we de rest van de tijd hopen te blijven. 
  2. De vlucht hierheen was de zwaarste vlucht die we gehad hebben. Sophie werd een uur voor we vertrokken ziek en weigerde de hele tijd te slapen. Huilen kon ze wel als de beste en ik ben dan ook erg blij dat we al die mensen uit ons vliegtuig, die ons vast niet zo aardig vinden omdat onze dochter hun nachtrust verstoorde, nooit weer hoeven te zien. Toen we enemaal aankwamen werd ook Doris erg verkouden maar ondertussen zijn ze allebei, op een loopneus na, weer zo goed als beter.
  3. Wat wel heel leuk was was onze lange tussenstop in Istanbul. Gelukkig hadden we de rugdrager meegenomen en hoefde Sophie niet te lopen. Terwijl zij in de drager bij Hartmut sliep en Doris bij mij in de draagdoek ontzettend veel aandacht trok met haar witblonde haartjes verkenden we de prachtige stad. Ik had van tevoren een hele route uitgestippeld om ervoor te zorgen dat we in de korte tijd die we er waren zo veel mogelijk konden zien en we werden niet teleurgesteld. We genoten van de prachtige oude gebouwen, de vriendelijke sfeer, de levendige marktjes en al het heerlijke eten. Veel van dat eten werd ons trouwens gratis toegestopt. Blonde baby's zijn een sterke valuta in Turkije. 
  4. Pappa en mamma haalden ons op van het vliegveld en pappa bracht ons naar Hester waar we eindelijk Elin, ons prachtige nichtje konden bewonderen. Wat een heerlijk rustig meisje. Echt genieten!
  5. Terwijl we in het westen van Nederland waren heb ik ook afgesproken met een paar vriendinnen. Heerlijk om bij te kletsen. Ik heb niet heel veel bezoekjes gepland want ik merk wel dat hoe langer ik weg ben uit Nederland, hoe meer ik gewoon tijd met mijn familie wil doorbrengen in plaats van het heen en weer rennen van hot naar haar om iedere Nederlander die ik ken te kunnen zien.  Voor de meiden is het natuurlijk ook een stuk rustiger want zij zien liever het konijn van de kinderboerderij een keer vaker dan dat ik ze meeneem naar weer een 'tante' die ze helemaal niet kennen. Dat neemt niet weg dat het leuk is om mensem te zien dus geef een seintje als je wil komen, dan maken we een plan..
  6. Een van de dingen die we al gedaan hebben is een bezoekje een Kinderdijk samen met een goede vriendin. Onwijs toeristisch (er liepen vooral Japaners) maar stiekem ook erg leuk en mooi. Wat ik daar, en eigenlijk overal hier zo mooi vindt is het frisse groene gras. Dat hebben wij, door alle droogte al een tijdje niet gezien.
  7. Ik ga me met mijn familie en het ontbijt bemoeien. Kaas, hagelslag en calve pindakaas. Heerlijk Nederlands. Fijne week!
Heerlijk vers fruit in Istanbul. We dronken verse granaatappelsap, een smaakexplosie in mn mond!

Overal staan rood-gouden kraampjes waa je simit (een soort bagels), vers belegde broodjes en gepofte kastanje kan kopen. 

De Sultanamhed moskee. Wat een geweldig mooi gebouw. (je mocht er alleen in met een hoofddoek op.)


Op de boot over de Bosporus. Sophie moe en Doris erg vrolijk, onze dag in Istanbul in een notendop.

Elin, wat is ze mooi he?



Wandelen bij Kinderdijk.

Een trotse opa en oma met hun kleindochters. 

Wat ben ik er trots op om deel uit te maken van deze familie!

Speeltuintjes zijn leuk!