Wil jij ook zo'n mooie handgemaakte rugzak voor je kind?


SOLD OUT

Weinig tot geen landen op de wereld zijn economisch zo verdeeld als Zuid Afrika. Je kan hier de luxe levens van 's werelds rijksten zien maar ook de schrijnende armoede van mensen die niet weten waar hun volgende maaltijd vandaan moet komen.
En als ik die wereld van een afstandje bekijk is er iets wat me elke keer weer opvalt. Als je rijk bent is het relatief gemakkelijk om nog rijker te worden maar als je arm bent kom je alleen met ontzettend veel moeite een treedje hoger op de economische ladder.

Als je een eigen bedrijfje wil beginnen heb je naast veel lef, creativiteit en een goed idee ook een netwerk nodig, startkapitaal, een markt en vertrouwen in jezelf nodig. En daar ontbreekt het meestal aan.

Ik denk bijvoorbeeld aan een goede vriendin van me. Ze is de economische turmoil in Zimbabwe ontvlucht om te proberen om hier in Zuid Afrika een beter bestaan op te bouwen. Helaas staat een economische vluchteling natuurlijk onderaan de ladder van de samenleving. Ze is ontzettend creatief, werkt hard en maakt prachtige dingen maar heeft geen netwerk, geen markt en gelooft niet dat het echt zo mooi is wat ze kan.

Ik wil haar graag overtuigen dat ze geen genoegen hoeft te nemen met een dagloon waar ze nog geen maaltijd voor kan kopen (dat krijgt ze nu) maar dat ze een groot talent heeft waarmee ze een betere toekomst voor haarzelf, haar man en haar dochtertje (net zo oud al Sophie)  kan bewerkstelligen.

Samen met haar heb ik deze twee kinderrugzakjes ontworpen. Sophie en Doris hebben ze uitvoerig getest tijdens onze vakantie in Namibie en ze zijn helemaal goedgekeurd. 

De rugzakjes.

De rugzakjes zijn 20 bij 28 cm en hebben een perfect formaar voor peuter en kleuterruggetjes. De schouderbanden zijn uiteraard verstelbaar in lengte. Ze zijn gemaakt van een stevig denim katoen en dus gemakkelijk te wassen.

Er zijn twee verschillende ontwerpen.
De roze (die ook in grijs, zwart en wit te krijgen is) heeft een groot binnenvak en een handig klein vakje aan de voorkant.

De grijze (die ook in roze, zwart en wit te krijgen is) heeft grappige konijnenoortjes en de andere details zoals de ogen en de neus zijn gemaakt van leer.

Je kan kiezen of je wel of geen handvat wil.
Ze kosten 27 euro (plus verzendkosten, behalve als je in omg Zwolle woont, dan komen we ze brengen of mag je ze afhalen) en zijn te bestellen tot 3 Mei. Op 10 mei gaan de bestelde rugzakjes mee in de koffer en zodra ik in Nederland ben zal ik ze op de post doen! Heb je interesse of wil je weten of jouw leuke idee ook mogelijk is? Stuur dan een mail naar annekejagau@gmail.com.