7 quick takes...

De knuffels van Doris laten alle wereldproblemen even verdwijnen. 

  1. Goedemorgen! Ik zit met mijn laptop op bed, Doris zit naast me een boekje te 'lezen' en wijst alle dieren aan die ze op de bladzijden ziet terwijl Sophie nog ligt te slapen. Dat doet ze tegenwoordig steeds vaker, heel lang slapen. Waar se vroeger voor dag en dauw wakker werd kan ze nu rustig tot half 8 of zelfs 8 uur in bed liggen. Heerlijk! Ook voor Doris en mij omdat we dan een uurtje ongestoord samen zijn. 
  2. De afgelopen dagen hadden we een ziektekiem die ons het leven zuur kwam maken. Vrijdagmiddag begon Doris ineens met overgeven, zaterdagnacht was Sophie het slachtoffer en gisteren was het mijn beurt om me echt belabberd te voelen. Bij de meiden hing het net zo snel weg als dat het kwam en ik hoop dat dat bij mij ook het geval is. Na een goede nachtrust voel ik me in ieder geval al weer een stuk beter. Gelukkig maar, want ik heb helemaal geen tijd om ziek te zijn. 
  3. Zaterdagochtend was het weer tijd voor onze surfles maar op het moment dat we het water in wilden gaan klonk er opeens een luide sirene. Haaienalarm! In de zeeën rond Kaapstad zwemmen heel wat grote witte haaien en daarom zitten overal haaienspotters, bewapend met verrekijkers en drones om de zwemmers en surfers veilig te houden.  Volgens de  surfinstructeur was er nu geen haai gezien maar was het alleen een veiligheidsmaatregel omdat een groep vissers een eindje verderop een vol net op land aan het trekken waren, iets waar haaien graag op afkomen. Haai of geen haai, ik ben extra voorzichtig het water in gegaan want ik wil mijn leven niet eindigen als haaienontbijt. 
  4. Voor de fans heb ik deze week weer een filmpje van Sophie opgenomen. Dus als je wil weten wat ze te zeggen heeft over navelstrengen, haar lievelingskleur glitter en de onaardige baas (Trump) moet je even kijken. youtu.be/Sophieheeftwattezeggen
  5. Doris is ondertussen een echte praatjesmaker aan het worden. Ze brabbelt de hele dag door en steeds vaker komen er een paar woorden voorbij die we verstaan. Zo leuk! En als wij het niet verstaan 'verstaat' Sophie het wel, want zij denkt altijd precies te weten wat haar zusje wil. Soms met succes en soms helemaal niet. Wat Doris het liefste doet is zingen, de hele dag 'zingt' ze bekende deuntjes met haar eigen songtekst, reuze gezellig. 
  6. Normaal is het deze tijd van het jaar echt bloedwarm, dit jaar valt dat wel mee. Gelukkig maar want hele hete dagen zouden door de waterrestricties nog ondragelijker worden. Deze week voorspellen ze heerlijk weer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden. Fijn, maar wat we eigenlijk gewoon willen is regen. Heel veel regen, het liefst dagen achter elkaar, zodat de droge, stoffige grond weer nat wordt, zodat de planten weer kunnen gaan groeien en de dammen weer vol worden. Het water uit de kraan stroomt gewoon nog maar ondanks dat begin ik eindelijk te leren wat droogte echt betekent. 
  7. Sophie is ondertussen wakker geworden dus wij gaan even ontbijten en ons klaar maken voor de dag. Een druk dagje want door ziekte waren een paar 'adventures' verschoven waardoor we er vandaag twee hebben. Gelukkig prima getimed zodat we tussendoor rustig onze normale dutjes kunnen doen. Vanmorgen hebben we boekenclub (leuk!!) en vanmiddag gaan we naar de bakker om cake te bakken. Morgen hebben we trouwens ook een leuke, een thee ceremonie en thee proeverij. Ik ben benieuwd! Sophie is gek op thee en kijkt er in ieder geval heel erg naar uit.
Deze was vorige week al genomen door een vriendelijke meneer op het strand.

Bellen! Duizend bellen!

Sophie vindt het geweldig.



Doris en haar beste vriend.


Fascinatie in het aquarium.