7 quick takes...


  1. Goeiemorgen! Snel een blog en dan aan het werk. Vanavond hebben we een vergadering bij ons thuis en ik moet nog even wat lekkers bakken voorbij de koffie dus dat gaan Sophie en ik zometeen doen. Sophie is gek op koken en bakken en zodra ik richting de keuken loop schuift ze een stoel tegen het aanrecht en is ze klaar om te 'helpen'. Morgen is het natuurlijk valentijnsdag (en ik weet niet hoe groots dat tegenwoordig in Nederland is) en dat is hier een heel festijn. De hele week staat in het teken van roze en heel veel hartjes. Perfect voor Sophie want 'roze is mijn lievelings en een hartje is van dat je lief bent, en dat ben ik ook'. 
  2. We gaan deze maken (smittenkitchen.com/white-and-dark-hearted-brownies/). Ik heb het vast wel eens eerder geschreven maar als je een goed kookblog zoekt moet je niet verder zoeken. Smitten Kitchen is fantastisch. Elke week  komen er wel een paar baksels of gerechten van deze blog bij ons op tafel en het is altijd een groot succes. Haar motto is dat het niet zo moeilijk is om een goede kok te zijn met de duurste ingredienten maar dat het juist de uitdaging is om met alledaagse producten een heerlijke maaltijd op tafel te zetten. Even kijken dus, als je nog niet weet wat je vanavond wil eten. 
  3. Deze week was een stuk beter dan de vorige week. Doris leek elke dag een beetje meer op het lieve meisje dat we kennen en daar werd Sophie ook vrolijk van. Vooral veel gezelligheid dus (behalve de dagelijkse ruzies over boekjes, ruimte op schoot bij pappa en mamma, het niet of juist wel willen aankleden, het afpakken van koekjes en al die honderdduizend andere redenen waar je boos over kan worden).  Het was een heerlijke zomerweek waarin we veel tijd buiten doorbrachten. Picknicken in het park of aan het water, of gewoon in de tuin, blijft een feest en van mij mag de zomer nog heel lang blijven duren.
  4. Hoewel, op social media zie ik allemaal hele mooie foto's voorbij komen van kinderen die lekker in de sneeuw aan het spelen zijn. Dat is natuurlijk heerlijk en dan ben ik wel een beetje jaloers. Kan iemand misschien een beetje sneeuw invriezen zodat de meiden er in mei mee kunnen spelen? ;-)
  5. Zaterdag hadden we de tweede surfles en het ging, op een botsing van mij na, heel erg goed. Ik weet nu hoe ik moet gaan staan op de plank (al lukt het de ene keer wat beter dan de andere) maar sturen kan ik nog niet. Helemaal niet handig dus dat ik de oceaan niet helemaal voor mezelf  heb ;-) Gelukkig voor mijn schuldgevoel en voor demedestudent waar ik tegenop botste was ik degene met een flinke blauwe plek en was zij alleen geschrokken. Sophie was nogal onder de indruk van mijn blauwe plek. 'Ik denk dat ik volgende keer beter mee kan gaan mamma, dan kan ik 'pasop' zeggen zodat je niet weer een botsing gaat maken!'. 
  6. Een paar van mijn favoriete mensen op de hele wereld komen, als alles goed gaat,  een heel stuk dichter bij ons in de buurt wonen. Het is nog steeds 1400 km weg maar dat is al beter dan 'de andere kant van de wereld'. Mijn ouders zijn bezig met het voorbereiden van een twee jaar lang verblijf in Namibie om daar voor een NGO te gaan werken. Volgende week vertrekken ze voor een kennismakingsreis en je kan alles volgen op hun blog (tochweerafrika.blogspot.co.za/)    Ik ben zo verschrikkelijk trots op ze!
  7. Wij gaan bakken. Ondertussen is ook Doris wakker geworden dus samen bakken zal een leuke uitdaging worden. ik wens jullie een fijne week als jullie me sterkte wensen ;-)


Miss Blauwoog en haar zelfgemaakte pizza


Sophie en Doris maken valentijnscadeautjes

Op avontuur!