7 quick takes...


  1. Goeiemorgen allemaal! Even snel een blog typen voor de dag in volle vaart begint. Sophie is haar pap aan het eten en Doris zit in de kinderwagen een boekje te lezen want dat wilde ze graag. Ik heb een grote kop met warme rooibos thee naast me staan en loop nog rond in mijn ochtendjas. Aankleden koms zometeen wel, eerst even lekker een beetje aanrommelen. Van zo'n lekker rustige start van de dag worden we allemaal vrolijk.
  2. Het weekend was sociaal en gezellig. Zaterdag had ik een babyshower en het was denk ik de eerste babyshower die ik echt leuk vond. Normaal probeer ik altijd onder babyshowers uit te komen, geblindoekt de luier van een pop verschonen, de smaak van potjes babyvoeding raden en gesmolten chocoladerepen in luiers identificeren zijn nou eenmaal niet dingen die erg hoog op mijn lijstje van prioriteiten staan. Maar ons was beloofd dat we zulke dingen allemaal niet zouden doen en het was vooral gewoon heel erg leuk en gezellig.  's Middags zijn we naar het aquarium geweest, altijd een hoogtepunt voor Doris en Sophie, vooral de clownvissen en de haaien zijn populair. 
  3. Vorige week was mijn laatste werkreisje. Deze keer bracht het vliegtuig me naar Durban waar de warmte je in het gezicht slaat zodra je uit het vliegtuig stapt. Het is niet zo dat het er warmer was dan in Kaapstad maar vooral dat de luchtvochtigheid zo hoog is dat je het gevoel hebt dat je de lucht kan eten. Ik was er een keer eerder geweest maar weer viel me op hoe mooi en groen het er is. Overal palmbomen, zo ver als je kan kijken heuvels waarop suikerriet groeit, en prachtige bloemen. Een stukje tropen in Zuid Afrika. Mijn workshop ging ook goed, nu deze week nog in Kaapstad en dan ben ik klaar! (hoera!)
  4. Met Doris en Sophie gaat het goed. Als je het mij vraagt tenminste. De verpleegkundige van het consultatiebureau waar we vorige week waren is het niet helemaal met me eens. Zij vond namelijk dat Doris en Sophie niet genoeg groeien en dat ik om de twee weken terug moet komen om ze te wegen. Ik vind dat onzin want het zijn gewoon kleine meisjes, wij hebben ze geen grote genen meegegeven. Ze eten goed en qua ontwikkeling gaat het allemaal prima dus ik maak me geen zorgen. Ik ga nu niet elke twee weken stressen en naar het bureau, want wat willen ze dan? Dat ik ze vaker McDonalds geef om spekjes te kweken? Elke week een ziekenhuisopname met een krachtvoerinfuus? Nee hoor, van mij hoeven de meiden de curve niet perfect te volgen. De curve is een gemiddelde en mijn kinderen zijn niet gemiddeld, niet een kind is gemiddeld en ieder kind zal wel ergens afwijken zodat de verpleegster ergens op kan mopperen.
  5. Als het eind Oktober is worden de dagen langer en de mensen meer relaxed. De meeste gesprekken gaan over het feit dat het jaar bijna ten einde is, dat het zo ontzettend snel gegaan is en wat de plannen zijn voor de decembervakantie (onze zomervakantie). Overal hangen ineens kerstlampjes, staan kerstbomen en ook de eerste nepsneeuw is al gesignaleerd. Lang leve Kerst op het zuidelijk halfrond!
  6. Nog wat uitspraken van Sophie (goeie blogvullers!). 'Weet je wat een klein beetje gek is maar niet heel erg gek? Dat een brandweerauto en een vuilnisauto allebei rood zijn.' en 'Je was verkeerd mamma. Mamma zegt dat het zomer is maar nu wintert het weer (Het waaide, volgens sophie is het niet winter maar wind-er). Sophie praat een zelfbedacht taaltje tegen Liefie en ik vraag wat ze doet. 'Dat is Liefie zijn taal. Mamma praat Nederlands, pappa praat Duits, de mensen Engels en wij praten Liefies.' Sophie bekijkt in de spiegel haar peuterbuik. Ineens kijkt ze me geschrokken aan: 'In mijn buik zit toch geen baby? Toch?'
  7. Ondertussen is de pap van Sophie op en is ze zich met Doris aan het bemoeien. Ze zijn heel lief samen kiekeboe aan het spelen en ik weet dat ik me er maar beter niet mee kan bemoeien want dat schattige evenwicht van samenspel is snel verstoord. Fijne week!


Sophie is zaan het stretchen na een vermoeiende dansles ;-) (Ik moet meer foto's maken van Doris, maar ze zit meestal in de draagdoek)