7 quick takes....



  1. Zo, weer een week voorbij. Ik wilde vandaag eigenlijk negeren dat het maandag was want ik had echt helemaal geen zin in het schrijven van een blog. We zullen zien hoe veel sappig nieuws ik er uit weet te wringen voordat het droog en saai wordt. Sterkte allemaal ;-)
  2. Erik en Marlijn zijn donderdag weer terug gekomen van hun roadtrip en we hebben een heerlijk weekend met ze gehad. Zaterdag (uiteraard) de wijnlanden in om de eendenparade te zien, kaas, wijn, bier en chocolade te proeven en om te genieten van de rijke geschiedenis. Het was een beetje een druilerige dag maar dat mocht de pret niet drukken, het was heerlijk. Aan het eind van de dag reden zij met de meiden terug naar huis en genoten Hartmut en ik van een heerlijke avond samen bij een Afrikaanse spa met heerlijk eten, fijne massages en prachtige Afrikaanse muziek. 
  3. Gisteren zijn we naar de kerk geweest, hebben we zelf pasta gemaakt en lekker buiten gegeten terwijl de meiden sliepen en daarna zijn we naar Lion's Head gereden om Erik en Marlijn onze favoriete berg te laten zien. De meiden worden natuurlijk steeds groter en zwaarder in de draagzak en de draagrugzak dus elke keer moeten we een beetje fitter zijn. Maar gelukkig hebben we de top zonder problemen gehaald en het uitzicht daar is de klim altijd meer dan waard.
  4. Nadat we bijna 7 jaar in Zuid Afrika wonen en ik talloze keren op het vliegveld van Johannesburg geweest was werd het wel eens tijd dat ik van dat vliegveld af ging. Donderdag was het eindelijk zo ver, ik vloog naar Johannesburg waar ik maar liefst 4 hele uren buiten het vliegveld verbleef. Een uur in een taxi op de snelweg en drie uur in een vergaderruimte zonder ramen. Ik heb de stad echt een stuk beter leren kennen ;-) Gelukkig ging mijn presentatie goed en ging de reis ook een stuk beter dan die van de week ervoor. Morgen krijg ik weer een kans om een ander hoekje van Johannesburg te bewonderen dus ik ben benieuwd. 
  5. Met Doris en Sophie gaat het prima. Sophie is de hele dag aan het praten, tegen alles en over alles en dat is ontzettend gezellig. Doris is heel hard op weg om te leren lopen, vorige week zette ze uit het niets ineens twee stapjes helemaal los en vanmorgen betrapte ik haar weer op een paar voorzichtige stapjes, Stop de tijd! Ik ben er nog helemaal niet klaar voor....
  6. Ondertussen zijn de mieden lekker samen aan het 'spelen'. Sophie is heel hard haar best aan het doen om een staartje in Doris haar spriethaar te maken en Doris doet ondrtussen heel hard haar best om aan de hardhandige kappershanden van haar zus te ontkomen. Zolang ik geen gehuil hoor vertel ik mezelf dat ze het allebei leuk vinden. 
  7. Nou, dat viel wel mee geloof ik. Ik heb altijd meer te vertellen dan ik denk. En dat is een van de redenen dat ik deze blog zo trouw probeer bij te houden. Nu is het misschien niet allemaal even inetressant, maar over 5 jaar kan ik dit hopelijk teruglezen en glimlachend terugdenken aan de gewone dagelijkse dingen van ons leven nu. Nu is het weer tijd om me met die gewone dagelijkse dingen te bemoeien. Doris heeft een vieze luier en ik heb Sophie net weggestuurd en beloofd dat ik haar zo een boekje zou voorlezen. Nu roept ze me, 'kom mamma, we gaan een boekje lezen, dat heb je bejoofd!'
We hebben pizza gemaakt in een ehte pizza oven!

Sophie let goed op dat Doris niet valt. Soms.