7 quick takes...

Het 'verjaardagskasteel'

  1. De meiden zijn samen lekker aan het buiten spelen, bijna alles wat op mijn lijstje voor vandaag stond is gedaan en ik heb eindelijk even tijd voor een blogje. Dus, goeiemiddag!
  2. Dat samenspelen doen ze steeds vaker de laatste tijd. Zo leuk om te zien! Maar ik moet me vooral niet laten zien en me er ook echt niet mee bemoeien want dan is het zo voorbij. Ruzie maken kunnen ze ook als de beste trouwens. Meestal om speelgoed, om ruimte, om mijn aandacht of schijnbaar nergens om. Ach, 5 minuten later is alles meestal vergeven en vergeten en ruzie maken moet je ergens leren dus ik grijp niet altijd in. (tenzij een driftige Sophie geweld dreigt te gaan gebruiken.)
  3.  Gisteren zijn mijn broertje Erik en zijn vrouw Marlijn hier aangekomen. Sophie vond het reuze leuk om ze samen met mij van het vliegveld op te halen. Ik denk vooral omdat ze via skype een doosje vlokken had besteld en ze niet kon wachten tot zie die eindelijk had. Die vlokken waren trouwens snel vergeten toen ze er echt waren want bezoek is natuurlijk ook erg gezellig.
  4. Het bezoek viel met de neus in de boter want het was heerlijk warm weer gisteren. Zo warm dat we na het dutje van de meiden lekker naar het strand gingen. Zaterdag hadden we ook een leuke dag. Het was de dag van het culturele erfgoed en het leek me een goed idee om het Nederlandse erfgoed te vieren. Ik had een uitstapje naar een molen (de enige molen in zuidelijk Afrika) georganiseerd voor 'Adventure Clubs'. Daar kregen we een rondleiding en gingen we nadien pannenkoeken bakken met meel van de molen. Sophie liep rond op klompen, de kinderen zongen 'zo gaat de molen' nadat ik die hen had aangeleerd en het voelde net alsof we in Nederland waren ;-)
  5. Vrijdag was Hartmut jarig. Toen ik Sophie vroeg wat ze aan haar vader wilde geven vertelde ze me vol overtuiging dat Hartmut een 'verjaardagskasteel' moest krijgen Waar ze het idee vandaan had weet ik niet maar ik vond het idee wel lek dus we zijn de halve vrijdag aan het bouwen geweest om het allermooiste verjaardagskasteel te maken. Sophie was de architect en ik de aannemer want ik had niet zo veel inspraak in hoe het er uit moest zien. Toen Hartmut thuis kwam uit zijn werk hebben we in het kasteel cadeautjes gegeven en lekker pizza en taart gegeten. Ik ben nu wel een beetje bang dat dit niet bij een keer zal blijven maar dat Sophie het wel een goed idee vindt om hier een traditie van te maken. 
  6. Het is een beetje een gek weekje. Vanmorgen is Hartmut vroeg vertrokken richting het vliegveld om naar Pretoria te vliegen. Morgenavond laat komt hij terug en de dag daarop vertrek ik voreg naar Port Elizabeth. Donderdag zijn we allebei in Kaapstad en Vrijdag vertrekken we (gewoon met de auto) richting George (zo'n 500 km) omdat we daar Zaterdag een bruiloft hebben. We zullen aan het eind van de week een boompje planten om onze ecologische voetafdruk een beetje te compenseren. 
  7. Als afsluiter nog een leuke opmerking van Sophie. We reden langs een winkelcentrum waar op de parkeerplaats allemaal vlaggen stonden. Sophie:'kijk mamma, een feestje voor de auto's. Maar dan moeten de mensen wel eerst even mondjes op de auto's plakken. Anders kunnen ze geen 'happy birthday' zingen en taartjes eten!'