7 quick takes...



En ik moest 'schuitje varen theetje drinken' zingen, wel 100 keer. 


  1. Goeiemorgen! De was zit in de machine, de tuindeuren staan open omdat het lekker warm is (van de voorspelde regen is voorlopig nog niets te zien), Doris is mijn tas aan het uitpakken, Sophie leest een boek en mijn ontbijt (warme havermoutpap) staat naast me. Het perfecte moment om even een blogje te schrijven.
  2. Gisteren was het een jaar geleden dat mijn broertje Erik en Marlijn trouwden. Ik zat even foto's van de bruiloft te kijken waarop ik een klein Sophie'tje zonder haar lange haren zag. En mezelf met een 30 weken zwangere buik! Zo'n raar idee dat we Doris toen nog helemaal niet kenden. Nu komen Erik en Marlijn over twee weken hier en we kunnen niet wachten om ze onze mooie stad te laten zien!
  3. We hebben een fijn, best wel rustig weekend gehad. Het begon met een 'avontuur' in het park. Een van de adventure-vaders had met een fietspomp een raketafschieter gebouwd. Met toiletrollen maakten we raketten die we daarna zo hoog mogelijk de lucht inschoten. Sophie, die fan is van alles wat met de ruimte te maken heeft vond het toch wel een beetje spannend (Een beetje pannend en een beetje veel leuk.) Daarna zijn we gaan winkelen want overe en paar weken hebben we een bruiloft en dan moeten we er natuurlijk wel een beetje mooi uit zien! Het is allemaal goed gelukt. Gisteren gingen we eerst naar de kerk en daarna hadden we een lunch met alle leiders. Het was daarna eigenlijk al te laat voor Sophie om naar bed te gaan dus we besloten om even naar het strand te gaan (het was een hele warme dag) om dan daarna de meiden lekker vroeg naar bed te doen. Maar uiteraard vielen de meiden allebei in de auto in slaap dus we hebben eerst maar een rondje gereden. Helemaal geen straf in Kaapstad, mooie vergezichten over de oceaan, prachtige bergen... uiteindelijk werd Doris wakker en vonden we een klein strandje verstopt achter wat huizen en tussen de rotsen. We hebben er een heerlijk uurtje gehad voor de zon onder ging en we snel naar huis reden.
  4. De week is ook weer voorbij gevlogen. Maandag hadden we een zintuigenles over de lente waar we plantjes gingen ruiken en planten, dinsdag waren we gewoon lekker thuis en gingen we eindelijk onze 'moestuintjes' van de AH die we uit Nederland hadden meegenomen zaaien (de eerste plantjes komen op en Sophie vindt het geweldig!), woensdag hadden we ons wekelijkse speelgroepje, donderdag gigen we naar een heel leuk park om lekker buiten te kunnen spelen, Vrijdag hadden we van mijn werk een heel bijzonder uitstapje waar Sophie al lang naar uitkeek. We gingen naar het ballet  van 'the Sleeping Beauty' speciaal voor kinderen. Dus een beetje korter, met veel meer uitleg en een meet-and-greet nadien. Het was allemaal weer leuk!
  5. Met de meiden gaat het goed. Doris heeft er ineens 4 tanden bij dus de teller staat op 6, Sophie heeft er elke dag heel veel woorden bij en ik ben de tel al lang verloren. Ze zegt dingen als:'geduld Doris, je moet nu geduldig zijn. Mamma komt zo bij je' en 'ik heb een goed idee, ik ga naar buiten met Liefie een avontuur opzoeken'. Doris eet als een havenwerker en Sophie begint een beetje kieskeuriger te worden. 
  6. Mijn presentatie over de microbes die je met je meedraagt is ondertussen na wat uurtjes nachtwerk klaar en over twee weken vlieg ik naar Port Elizabeth om de eerste te geven. Leuk en ook best wel spannend.  
  7. Mijn tas is uitgepakt en Doris is op boevenpad om ergens grotere schade aan te richten dus ik ga me snel met haar bemoeien. Fijne week!!
Sophie en haar moestuintjes

Na hun dutje eten de meiden altijd een broodje. Het liefst zo op het stoepje voor ons huis,

Sophie op de trappen voor het grote theater op weg naar het ballet

Doris is gek op prutsen, met mielies bijvoorbeeld!

Zo spannend waren de raketten!