7 quick takes...


  1. Goeiemorgen! Maandagmorgen. Tijd voor een kopje thee en mijn takes. De ergste zooi van het weekend is aan de kant, Doris ligt op bed, Sophie heeft net haar duplomand omgekieperd en kan zich daar hopelijk een beetje mee vermaken en ik heb dus even tijd om te schrijven. Even snel want ik heb niet zo veel tijd. (volgens mij zeg ik dat elke week.)
  2. Het was een heerlijk weekend. Het begon zaterdagmorgen al goed met een kinderconcert van het Zwanenmeer waar ik voor mijn werk foto's mocht maken. Sophie was vooral onder de indruk van de grote piano en Doris vond vooral alle andere kinderen erg interessant. Nadat we thuis kwamen heb ik vooral gekookt want we hadden zowel zaterdagavond als zondagmiddag mensen te eten. Gistermiddag zijn we heerlijk naar het strand geweest want het was mooi weer.Hoera voor het voorjaar!
  3. Daar op het strand liet Sophie weer eens zien hoe dapper ze is met dieren. Een man had een grote zeehond getrained zodat hij uit zijn hand at en kinderen mochten het beest aaien en eten geven. Het dier was minimaal 4 keer zo groot als Sophie maar gelijk toen ze hem zag zei ze dat ze hem wilde knuffelen. Eenmaal dichterbij bleek alleen aaien ook goed genoeg want hij was toch wel erg groot maar ze durfde hem wel te voeren. Eerder in de week had ze ook al met een python en wat andere reptielen geknuffeld. Klein dapper ding. 
  4. Doris en Sophie slapen sinds een week de hele nacht bij elkaar op de kamer en dat gaat eigenlijk verbazingwekkend goed. Ze maken elkaar niet echt wakker, waar ik eerst een beetje bang voor was. Ik ben trots op mijn meiden! (maar dat wisten jullie al wel he?)
  5. Deze week ben ik voor mijn werk heel wat op pad geweest, en gelukkig voor de meiden is mijn werk voor hen ook heel leuk. We zijn dus naar de slangen en naar het concert geweest, maar we gingen ook vliegeren op een winefarm, balsporten oefenen op een sportveld en spelen in een rozentuin. Wat hebben mijn meiden een geluk met mijn nieuwe baan he? 
  6. Verder zit ik met mijn hoofd helemaal in de microbiologie voor de lezingen die ik in Oktober ga geven. Eerst vroeg ik me af hoe ik twee uur ging volpraten maar nu vraag ik me af hoe ik na twee uur kan stoppen met praten want er is zo veel te vertellen!
  7. Goed, ik ga weer! We gaan zo naar een 'zintuigenklas', dezelfde als een paar weken geleden en de meiden vonden het allebei leuk dus ik ben benieuwd wat we deze keer gaan doen. Het thema is 'voorjaar' en dat is het hier ook volop. Overal bloemen, heerlijk weer en heel veel mensen met hooikoorts. (wij gelukkig niet.) Tot volgende week!