7 quick takes...


  1. Even zeven hele snelle... we zijn vanmiddag thuisgekomen van een weekendje weg met vrienden. Hartmut is nu weg naar een vergadering, de meiden liggen net op bed en na het schrijven van een blog heb ik veel te veel onbeantwoorde mails waar ik even tijd aan moet geven.
  2. We waren het weekend in Fransschoek, een idyllisch lintdorp met bijna alleen maar witte huisjes waarin vooral restaurants en kunstgalerieën zijn . Het is omgeven door hoge bergen en oude wijnboerderijen. Een perfect plaatsje om een ontspannen weekend te hebben.
  3. Volgende week is het een vrije dag omdat het 'vrouwendag' is. Helaas is Hartmut de hele dag van huis om aan zijn registratie te werken. Hij is nu echt bijna klaar metd at veel te lange en dikke document en we kunnen allemaal niet wachten!
  4. Vanaf deze week zal ik het weer een beetje drukker hebben omdat mijn werk voro adventure club begint. Leuk en spannend.
  5. We hebben afgelopen week meegedaan aan een superleuk avontuur van Adventure Clubs. We gingen naar het bos, maakten een nep-kampvuur, dronken warme chocolademelk en thee uit thermosflessen, zongen liedjes over bosdieren en de kinderen hadden de tijd van hun leven. Hoe simpel kan het zijn...
  6. Nienke en Vincent zijn weer weggevlogen. Sophie was erg verdrietig maar is er nu wel een beetje overheen geloof ik. Nienke was mijn postbode en nam stapels pakketjes voor me mee dus als je net een baby hebt gekregen moet je je brievenbus in de gaten houden ;-) Nienke is namelijk een veel snellere en betrouwbaardere postbode dan de post van hier die er soms maanden over doet. 
  7. Volgens mij is de winter hier zo goed als over. Overal zat al bloesem aan de bomen en voor woensdag voorspellen ze 26 graden! Dat vinden de meiden niet zo erg, die spelen het liefst de hele dag met water en zodra Sophie de kans krijgt trekt ze al haar kleren uit en rent ze in haar blootje door de tuin (ik dacht dat het handig was als ze zelf kon helpen met aan en uitkleden...).