7 quick takes...


Zusjes aan zee


  1. Goeienmorgen! Lekker weekend gehad? Wij wel hoor. Lekker rustig voor ons doen dus we zijn uitgerust voor een nieuwe week zonder al te veel bijzondere dingen. Ook wel eens fijn want ik heb nog genoeg te doen. Maar eerst maar eens dit blogje schrijven zodat ik dat van mijn lijstje kan strepen. 
  2. We hebben dit weekend een dag zomer en een dag winter gehad. Zaterdag waren we op het strand em speelden we in de golven en gisteren was het koud, regende het pijpenstelen en zaten we bij de open haard met de trein te spelen. Het heeft allebei z'n charme en ik genoot van allebei. 
  3. Vrijdag ben ik met Sophie naar een avontuur geweest waar ze al weken naar uit keek; een ontmoeting met echte ballerina's waar we eerst mochten kijken hoe ze gingen trainen om daarna het resultaat van al dat harde werk te zien. Ze gingen voor ons namelijk de laatste scène van het Zwanenmeer dansen. Ik weet niet wie het mooier vond, Sophie of ik. Sophie straalde en klapte het hardst van iedereen toen het afgelopen was. Op de terugweg zei ze elke keer weer: 'ik ben zo blij, Ik wil net zo mooi dansen want ik ben zo blij!'. Het feit dat we met z'n tweetjes waren omdat Doris bij een oppas maakte het extra bijzonder voor haar. Zoiets moet ik vaker doen!
  4. Dit avontuur fotograferen was ook gelijk mijn eerste opdracht bij 'adventure clubs'. Toen ik werd geïntroduceerd als 'onze huisfotograaf' maakte mijn hart wel even een sprongetje! Ineens verdien ik geld met mijn hobby! Mijn baas heeft een blog geschreven en daarin een paar van mijn foto's verwerkt. Je kan het hier lezen (The Art of Creating)
  5. Doris staat!! Ja, dat las je goed, mijn kleine ukkepuk die voor mijn gevoel vorige week geboren is trekt zich overal aan op om te staan en laat dan los en staat zonder enige steun alsof het niets is. Niet zo snel lief kleintje!
  6. En toen werd ik ineens weggeroepen omdat de meiden me nodig hadden en bleef mijn blog liggen tot ze allebei sliepen. (nu dus.) Ik denk dat ze wel even zullen slapen wan ze zijn allebei moe van een hele leuke morgen. Voor mijn werk gingen we naar een zintuigenworkshop voor peuters. Samen muziek maken, voelen, ruiken, proeven en heel veel leren. Sophie en Doris genoten allebei overduidelijk en lagen in de auto al te slapen. Nu moet ik de foto's die ik er gemaakt heb sorteren en bewerken want ik krijg het natuurlijk niet voor niets ;-)
  7. Naast mijn werk voor adventure clubs ben ik me ook helemaal aan het inlezen over de bacterien die we met ons meedragen en die ons helpen om gezond te zijn want daar moet ik een presentatie over maken. In Oktober zal ik elke week voor een dag naar een andere hoek van het land vliegen om mijn lezing te geven. Druk, spannend maar ook heel erg leuk!
Sophie en haar vriendinnetje Emma zijn onder de indruk van de ballerina's.