7 quick takes...

Doris in haar lievelingsplekje. De eerste keer dat ze dit deed schrok ik me rot want ineens kon ik haar niet vinden. Nu weet ik waar ik moet zoeken als ik haar kwijt ben.
  1. Zo, het is kwart over negen en ik heb er al een hele dag op zitten. De was is bijna klaar, het eten voor vanavond is gekookt (http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1094665/cheesy-broccoli-pasta-bake met extra tomaten er in), nu staan er gezonde wortelmuffins in de oven (http://littlespicejar.com/super-moist-healthy-carrot-cake-muffins/) die Sophie en ik gemaakt hebben en Doris ligt op bed. Ik heb dus even tijd om een blogje te typen voor we weg gaan naar een 'boekenavontuur' waar we gaan leren over boeken, lezen uit boeken en knutselen over boeken.
  2. Het was een bijzonder kalm weekend. Er stond niet veel op het programma, het weer was winters en Sophie was snipverkouden en heeft veel geslapen. Gelukkig hadden we hout voor de open haard, puzzels, boeken en warme thee. 
  3. De week was ook een heel gewone week. Het weer was heerlijk dus de meiden hebben heel wat zitten kliederen met water en zand. 
  4. Sophie is zoals ik al schreef al een paar dagen heel verkouden, af en toe een beetje koortsig en vooral heel hangerig. Ze slaapt veel, heeft niet zo veel zin in spelen en wil het liefste honderd keer achter elkaar 'Nijntje de Film' kijken. Gelukkig werd ze vanmorgen een stuk blijer wakker. Er is geen koorts meer, ze is lang niet meer zo verkouden en weer heel erg vrolijk.
  5. Doris heeft het virus tot nu toe weten te vermijden en is verre van ziek. Ze kruipt, staat, leest boekjes, wijst alles aan wat ze ziet met een enthousiast 'da' en vindt het wel fijn dat zuslief wat meer slaapt zodat zij het rijk alleen heeft en overal mee kan spelen.
  6. Deze week begin ik aan mijn nieuwe baan. Hoe dichter bij het komt hoe spannender ik het vind. Wat weet ik nou van Social Media? Waarom ik terwijl ik niet eens solliciteerde en niet een van de vele mensen die wel hun CV gestuurd hadden? Maar mijn baas heeft veel vertrouwen in me en dat maakt me wat zekerder. Het staat vast dat ik heel veel ga leren en dat vind ik leuk. Ik ben klaar voor de uitdaging!
  7. Ik moet even snel de meiden aankleden en dan zo de auto in. Dan aankleden doe ik altijd als laatste voor we weg gaan want dan is er zo weinig mogelijk tijd om de kleren helemaal vies te maken. Niet dat ze niet in hun kleren mogen spelen maar als ik in het openbaar verschijn moet het natuurlijk wel lijken alsof ik alles onder controle heb ;-) Fijne week!
Het was ook heel mooi weer deze week, dus er was flink wat waterpret.

Doris vindt de kraan geweldig!

Sophie vond dit een wat mindere ervaring ;-)

Ziekig Sophietje vindt troost bij haar Nijntjes.