7 quick takes...

Wij hebben ook wel koude winterdagen hoor... 

  1. We hebben er al een lekker dagje op zitten. Om 7 uur kreeg ik een appje van Hartmut om te zeggen dat zijn motor kapot was. We zouden gelukkig sowieso de stad al ingaan om met Nienke en Vincent naar het aquarium te gaan dus een tripje naar de motoronderdelenwinkel kon er ook nog wel bij. Na het aquarium zijn we snel doorgereden naar Hartmuts werk waar Sophie toen we aankwamen zei: 'Hier werkt pappa, hier krijgt Sophie altijd altijd altijd lekkere dingen'. Hartmuts collegas houden er wel van om Sophie te verwennen. Ik had ook de gereedschapskoffer meegenomen en na 10 minuten (en natuurlijk met hulp van Sophie die ook met schroevendraaiers in de motor stond te porren.) was de motor weer gemaakt en konden wij naar huis en kan Hartmut vanavond ook weer thuis komen. Nu slapen de meiden en heb ik even tijd voor een blogje.
  2. We hebben een heerlijk ontspannen weekend gehad. Zaterdag ging Vincent eerst met me mee naar mijn wekelijkse hardlooprondje en daarna gingen we Lionshead beklimmen (ik voel mijn benen nog wel een beetje).  Die avond gingen Nienke en Vincent op de meiden passen zodat wij een avondje met zijn tweeen uit eten konden gaan, heerlijk en ontspannen. Zondag gingen we samen naar de kerk en daarna een mooie wandeling maken op het strand van Hout Bay, altijd een succes, helemaal omdat het prachtig weer was. En de rest van de dag was ik in de weer in de keuken want ik maakte voor het eerst van mijn leven een lamsgebraad. Dat was zo lekker dat het de 4 uur die het in de oven moest helemaal waard was. 
  3. Vincent en Nienke zijn er nog tot Woensdag en ik denk dat ik, als ze weg zijn, een gebroken hart moet gaan verzorgen. Sophie is gek op Vincent en de hele dag door klinkt het:'Waar is Vincent nou? Wat doet Vincent nou? Ga je mee bloemen ruiken Vincent?'. Ze gaat het erg saai vinden als ze weer weg zijn. 
  4. Gelukkig gaan we zelf een paar dagen later ook een weekendje weg met vrienden. We gaan naar Franschhoek. Niet ver maar wel heel mooi en we zijn er nog niet zo vaak geweest en hebben er nog nooit geslapen. We zouden veel gaan bergbeklimmen maar een van onze vrienden heeft zijn been gebroken dus dat gaat niet lukken. Dan maar wijn proeven, want Franschhoek dankt zijn naam aan alle Franse Hugenoten die daarheen gevlucht zijn en een nieuw bestaan opbouwden met het verbouwen van druiven en het maken van wijn. Wijnfarms te over dus dat komt wel goed.
  5. Doris is deze week 8 maanden, dus dan komt er natuurlijk nog een blogje voor haar. Wat zijn die 8 maanden ontzettend snel voorbij gegaan, en het is wel duidelijk dat ze steeds meer een dreumes en steeds minder een baby is. Ze klapt in dr handjes als ze muziek hoort, geeft de allerbeste knuffels met d'r armpjes stijf om mijn nek geslagen. zegt 'mamma' op haar allerzieligst als ze mijn aandacht wil en weet precies wat ze wil. We hebben van mijn broer een 'verstopnijntje' gekregen en Sophie vond het altijd al een leuk spelletje maar nu heeft Doris het ook ontdekt. Je verstopt het ding ergens, zet het aan en dan begint het je kind te roepen. Ik heb een filmpje gemaakt waar Doris even wat afleiding vond bij de boeken maar uiteindelijk vindt ze hem wel! Kijk hieronder maar... 
  6. Woensdag is een belangrijke dag voor Zuid Afrika, er zijn namelijk gemeenteraadsverkiezingen. En iedereen is het er over eens dat deze verkiezingen belangrijke aanwijzingen zullen geven over het lot van Zuma en co. Ik ben benieuwd maar hoop vooral ook op eerlijke verkiezingen waar iedereen kan stemmen op de partij waar ze in gelooven, zonder angst intimidatie, omkopingen en andere corrupte praktijken. 
  7. Nu moet ik weer aan het werk. Het eten voor vanavond heb ik vanmorgen gelukkig al gemaakt maar ik moet wat postpakketjes afmaken die Nienke woensdag mee naar Nederland kan nemen. Fijne week allemaal!
Verstop nijntje from Anneke Jagau on Vimeo.

 

Sophie en haar vriendje...