7 quick takes...


  1. Goeiemiddag! Vandaag begon al vroeg. De taxi stond namelijk om half 5 voor de deur om Hartmut op te halen die nu onderweg is naar Botswana. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog niet helemaal wakker was maar daar brachten de meiden snel verandering in. Om 6 uur zaten we dus klaawakker (de meiden, ik niet) aan de havermoutpap en kon de dag beginnen. Daardoor heb ik al wel lekker veel gedaan en is mijn lijstje voor vandaag bijna helemaal weggestreept.
  2. De hele afgelopen week was het heerlijk weer en ook in het weekend leek het wel zomer. We konden dus lekker ijsjes eten, wandelen op het strand, buiten lunchen en genieten van de warme winterzon. Vandaag is het ook nog lekker maar daarna lijkt het gedaan met het mooie weer. Niet meer dan logisch natuurlijk maar dat lekkere weer went veel sneller dan regendagen. 
  3. Sophie is weer it haar dalletje omhoog geklommen en de volijkheid zelve. Ze produceert aan de lopende band grappige opmerkingen die me aan het lachen maken, dus hier zijn er een paar. 
    • Ik: ´mijn knie doet een beetje zeer.´Sophie:´mijn knie is niet zeer, mijn knie is gewoon blij.´  
    • Doris huilt. Sophie: ´Asjeblieft niet huilen Dodo, dan wordt Sophie ook heel verdrietig.´
    • Ik:´Even kijken wat voor weer het vandaag wordt.´ Sophie: ´Er is nog geen weer, het is nog helemaal donker.´
  4. Voor Doris is het maar goed dat Hartmut degene is die weg gaat want ze is een echt mamma´s kindje. Vaak is zelfs Hartmut niet genoeg en roept ze klagend ´Mama´ tot ik er weer aan kom. Dan krijg ik van haar de grootste knuffels en kusjes. Heel fijn voor mij natuurlijk maar ik hoop wel een beetje dat het een fase is. Ze kan trouwens ook heel goed ´pappa´zeggen hoor. En volgens Sophie kan ze ook ´Sophie´ zeggen, maar dat geloof ik eigenlijk niet ;-).
  5. Vandaag is mijn zusje jarig en over twee dagen ben ik zelf jarig. Hartmut is natuurlijk weg en zonder familie enzo in de buurt zal het een beetje een onverjaardagse verjaardag worden. Ik zou het aankomend weekend vieren met vriendinnen maar in mijn eentje een feestje organiseren is een beetje lastig dus dat doen we dan maar over een paar weken. 
  6. Ons bezoek (nichtje Nienke en haa vriend Vincent)  is aan het backpacken en af en toe krijg ik blije berichtjes over hoe leuk en mooi Zuid Afrika is. Sophie vraagt elke dag waar ze zijn want ze vindt het reuze gezellig met ze. Volgende week komen ze nog weer naar hier voor bijna een week dus dan moet Sophie nog maar even heel erg genieten.
  7. En dan nog even een paar foto´s die we dit weekend gemaakt hebben. Die waar we alledrie dezelfde kleren aan hebben moest gewoon gebeuren, ook al is het een beetje cheesy. Ik beloof plechtig dat de meiden bijna nooit dezelfde kleren aan hebben, en dat ik daar al helemaal niet aan mee doe,  maar af en toe is het wel grappig.