7 quick takes...

Doris mag alleen met het speelgoed van Sophie spelen als Sophie slaapt. Arme Doris!


  1. Goeiemiddag. Er is al weer een week voorbij gevlogen en het is al weer maandag. Het begin van de week was rustig, we deden de gewone dagelijkse dingen maar er was niet zo veel bijzonders. Dat veranderde op Donderdag want toen kwam er bezoek!
  2. Ons bezoek (nichtje Nienke en haar vriend) is erg gezellig. En het is natuurlijk altijd leuk om een reden te hebben om Kaapstad te laten zien en opnieuw te genieten van al het moois dat er te zien is. Zaterdag zijn we met zijn allen de wijnlanden in geweest, het was ontzettend lekker weer (nog steeds) met temperaturen boven de 25  graden. We hebben chocolade, kaas, bier en wijn geproefd, genoten van de mooie uitzichten en het erg gezellig gehad.
  3. Wij zijn dus allemaal naar een wijnfarm geweest behalve Sophie. Het is winter dus de ranken zijn allemaal een beetje kaal en toen ik Nienke vertelde dat we een wijnfarm opreden zei Sophie: 'Dit is niet een wijnfarm, dit is een stokjesfarm, kijk maar daar.'(terwijl ze naar de kale wijnranken wees.) Een beetje gelijk heeft ze natuurlijk wel, en ze weet ook nog niet wat wijn is dus voor haar zullen het voorlopig stokjesfarms zijn, stokjes zijn tenslotte leuker dan wijn als je twee bent.
  4. Ik geloof dat ik nu ook weet waar het over gaat als mensen het over de peuterpuberteit hebben. De laatste dagen is het humeur van Sophie net zo wisselvallig als een Nederlandse zomer met heel zonnige uurtjes maar ook grote onvoorspelbare onweersbuien. Pff... lastig om daar goed mee om te gaan. 
  5. Volgende week gaat Hartmut voor een dag of 9 naar Botswana. Nienke en Vincent zijn dan aan het backpacken dus ik sta er alleen voor met de meiden. Ik kan niet zeggen dat ik er razend enthousiast over ben maar we zullen er het beste van maken. Gelukkig staan er al wat leuke dingen op het programma en ik ga gewoon elke avond een andere mensen uitnodigen om te komen eten zodat ik ook een beetje volwassen gesprekken kan hebben ;-).
  6. Vanmorgen hebben Doris en Sophie voor het eerst kennis gemaakt met sneeuw en ijs. Met de adventureclub gingen we naar snowworld. Ontzettend kitch en nep, maar als je kinderen hebt is het opeens wel weer grappig. Het was niet zo ver van Hartmuts werk en hij kon er ook wel even uit om gezellig met ons mee te gaan. Doris wist niet zo goed wat ze van de sneeuw en de kou moest denken maar vond de bewegende nagemaakte prehistorische dieren erg interessant. Ook Sophie zei later dat ze warm leuker vindt dan koud, maar samen met mij of Hartmut in een rubberband van een sneeuwhelling af gaan is natuurlijk wel heel erg leuk. Op de terugweg vertelde ze dat ze alles een beetje spannend maar ook heel erg leuk vond, geslaagd uitje dus denk ik. 
  7. Nu liggen de meiden lekker te slapen en ga ik nog even wat opruimen. Fijne week allemaal weer!


Leren schommelen, essentieel! 

Als je armen niet lang genoeg zijn om je zelfgepompte water te drinken is dat even niet zo leuk.

Mooie plekjes laten zien.