7 quick takes


  1. Net als vorige week een beetje een late blog. Ik heb er niet echt een goede reden voor, maar ach, moet ik verantwoording aan iemand afleggen? Met twee kleintjes veranderd je dagritme om de haverklap en waar ik eerst elke ochtend tijd had om te schrijven zijn nu de middagen handiger omdat de meiden allebei tegelijk lekker lange dutjes doen en ik dan even tijd heb voor een kop thee, achterstallige mail en vandaag dus mijn blog, heerlijk!
  2. We hebben er al een lekker dagje opzitten. Vanmorgen ben ik even de kasten van de meiden door geweest en en heb ik alles wat niet meer past in een grote zak gedaan en naar een tweedehandskinderklerenwinkel gebracht. Daar breng ik wel vaker dingen heen en van wat ze verkopen krijg ik de helft in tegoed voor de winkel. Ik had nog een beetje tegoed en daarmee heb ik alvast wat leuke dingetjes voor de komende zomer kunnen kopen. Sophie was zo enthousiast over de korte tuinbroek dat ze hem gelijk aan wilde. Gelukkig voor haar is het heerlijk weer dus de rest van de morgen heeft ze op blote voeten en in de korte broek buiten gespeeld. Normaal zou ik de kleren eerst even wassen voor ze ze aan doet maar nu heeft Sophie reden gegeven om hem te wassen want hij zit al onder het zand en de modder. Ik heb het idee dat deze broek de komende zomer veel gebruikt zal worden. 
  3. Heerlijk dit fijne weer, de was die ik vanmorgen gedaan heb kan ik er zo al afhalen. Dan kan ik het bed in de logeerkamer alvast klaarmaken voor onze gasten die donderdag komen. 'Mammas niggie komt deze week' zegt Sophie de hele tijd en we kijken er allemaal erg naar uit. Het weer lijkt mooit te blijven dus we hebben al leuke plannen gemaakt voor het weekend zodat ze Kaapstad van z'n beste kant kunnen zien. 
  4. Het weekend vloog voorbij, vooral omdat het niet echt als een weekend aanvoelde. Hartmut heeft heel erg hard gewerkt aan zijn portfolio dat hij binnenkort hoopt in te leveren zodat hij zich kan laten registreren als professioneel ingenieur. Zaterdag ging hij al om half 7 's ochtends weg naar zijn kantoor. De meiden en ik hebben de hele dag gekookt zodat ik de rest van het weekend en ook vandaag niet hoef te koken. Gelukkig vinden de meiden het allebei erg leuk om in de keuken te zijn dus dat was voor ons alledrie geen straf. 
  5. Aan het einde van de middag hadden we met Hartmut afgesproken bij het aquarium. Sophie heeft van haar opa en oma voor haar verjaardag een abonnement gekregen dus daar zullen we nog heel wat uurtjes te vinden zijn. Sophie en Doris genoten en daarom genoten Hartmut en ik ook (he bah, wat klinkt dat melig). 
  6. Vorige week zijn we naar Vergenoegd geweest. Vergenoegd is een wijnboerderij niet zo ver buiten Kaapstad. Daar hebben ze enorm veel bijzondere werkers. 1071 om precies te zijn. De waggelende werkkrachten lopen elke dag een rondje om de farm waarna ze even gaan zwemmen om vervolgens hun route door de wijngaarden af te leggen waar ze slakken, kevers en ander ongewenst ongedierte opeten. Sophie en de andere aanweige kinderen mochten meehelpen om de eenden eten te geven en zoals je op het filmpje kan zien vond ze dat fantastisch!
  7. En toen was Doris ineens wakker. Het dutje was dus toch iets korter dan ik hoopte, ik heb mijn thee nog niet eens op! Mijn blog is wel klaar, dat dan weer wel. De rest van de thee drink ik lekker buiten op terwijl Doris zand eet en met stokjes speelt. Doei!

Sophie en het verjaardagscadeau dat Hartmut en ik voor haar maakten.

geslaagd pinterest project

Sophie en een vriendinnetje versieren koekjes.