7 quick takes


  1. Een beetje later dan normaal, want vandaag is een dag waarop de meiden me een beetje meer nodig hebben. Na een week die vooral in het teken stond van de verjaardag van Sophie, een weekend waarin opa en oma ons bezochten en gisteren Sophies grote feest voelt het gewone leven voor ons allemaal een beetje als een anticlimax. Dus veel tranen en daardoor veel knuffels, veel aandacht en veel slaap (zodat ik toch nog iets gedaan krijg.).
  2. Vanmorgen zijn Hartmuts ouders, na een heerlijk weekend samen weer op het vliegtuig gestapt. Sophie is daarom een beetje 'drietig' vandaag. Wat was het fijn om ze hier te hebben. Vrijdag is Sophie samen met ze op stap geweest zodat ik mijn handen vrij had om te bakken voor het feestje. 'S avonds zijn we even langs het strand geweest (brrr, het was koud) en daarna gingen we opwarmen en even eten op de markt in Muizenberg, een van onze favoriete plekjes. Zaterdag begon met de parkrun waar ik samen met mijn schoonvader de 5km ging rennen (hij zal in zijn leven niet weer zo snel rennen zegt hij) en daarna gingen we naar de promenade waar Sophie voor het eerst in de blauwe trein mocht, iets waar ze al heel vaak om gevraagd had. Zondag was het natuurlijk tijd voor de kerk en daarna het feest waar het al weken over ging.
  3. En wat was het feestje leuk. We hadden bij alle pagina's van het boek van Rupsje Nooitgenoeg een soort eten gemaakt en het hoogtepunt was natuurlijk de echte Rupsje Nooitgenoeg-taart. Hartmut had van balonnen een rups langs de deur gemaakt en die viel ook erg in de smaak. Sophie vond het allemaal reuze spannend. Normaal kan ik haar dutjes wel een beetje verschuiven maar toen we haar vroeger op bed deden voor haar middagdutje zodat ze op haar feestje lekker wakker zou zijn weigerde ze te slapen, een half uur voor het begon viel ze pas in slaap dus in het begin van het feestje was ze lekker duf.  Nouja, het gaat nooit precies zoals je in gedachten hebt.
  4. Haar echte (kleine) verjaardag was ook leuk. Cadeautjes, ballonnen en een cupcake 's morgens op bed, trakteren bij het speelgroepje, 's avonds lekker eten en de hele dag spelen met allemaal cadeautjes. Sophie wil elke dag wel jarig zijn en ik weet nog niet helemaal hoe ik het in haar hoofd ga krijgen dat het nu echt heel lang duurt voor het weer zo ver is.
  5. Doris begreep uiteraard nog niet zo veel van alle heisa rond de verjaardag maar heeft wel enorm genoten van de ballonnen, spelen met inpakpapier en vooral van het feit dat opa en oma er waren. Uren knuffelen, lieve glimlachjes en twee paar extra armen die haar wilden ronddragen. Nu is ze niet helemaal fit, ik weet niet wat ze heeft, zaterdagnacht wilde ze helemaal niet slapen en vandaag wil ze juist alleen maar slapen. Maar dan wel alleen als ze onze rupsenknuffel in haar armen heeft en dat is een probleem. Want die rupsenknuffel is ook een van Sophies lievelingsknuffels. Tot nu toe weet ik Sophie te overtuigen dat ze hem niet van Doris af mag pakken maar zodra Doris hem een seconde niet vast heeft is ze hem kwijt want dan vindt Sopie dat het haar beurt is. 
  6. Het is de laatste dagen echt heel koud en we waren daarom blij dat er vorige week maandag hout bezorgd zou worden voor de kachel. Tenminste, dat was het plan. Helaas belden ze om drie uur af (terwijl ik er de hele dag voor thuis had gezeten om op ze te wachten) en kwamen ze de volgende dag... met hout dat helemaal kleddernat geregend was. Hartmut probeerde een vuurtje te maken, werd knetterchagrijnig, smste boos het bedrijf dat we hier niets mee konden en dat hij een oplossing wilde. Die kregen we, we mochten het hout houden en kregen het geld terug. Met die oplossing kunnen we wel leven. Het hout is mooi opgestapeld onder een dak dus het zal wel drogen en wij kunnen deze winter weer lekker warm blijven. Goeie service, volgend jaar kopen we weer hout bij hen!
  7. Ik kwam er net achter dat het deze week al Juli is. eeek, de eerste helft van het jaar is zomaar voorbij gevlogen. Gelukkig hebben we ook in de tweede helft van het jaar genoeg om naar uit te kijken dv, volgende week komt mijn nichtje en haar vriend voor een maand hierheen, een paar weken daarna komen mijn broertje en zijn vrouw, we hebben een bruiloft in George waar we een minivakantietje van gaan maken en de gewone dingen van het leven zijn ook heel mooi en bijzonder. Fijne week allemaal!

Sophie was 'echt jarig!', ze kreeg in een winkel van een mevrouw een helium ballon en dat maakt ehet helemaal af. 

Zelfs bij het dutje moest de ballon mee.



Met oma in de blauwe trein

Knuffels van opa


Klaarwakker om 1 uur 's nachts