7 quick takes

Ik bouw, zij gooit om. Honderdduizend keer. 

  1. Een hele vroege blog (tenminste, ik heb hem vroeg geschreven, ik weet natuurlijk niet hoe laat jij hem leest.) omdat we zometeen in de auto stappen om voor mijn werk weer een paar klinieken te bezoeken. Vorige week hebben we er al heel wat gedaan en ook deze week staan er nog aardig wat op het programma. Reuze gezellig, Doris en Sophie achterin de auto, een cd met kinderliedjes aan zodat Sophie en ik kunnen meezingen en daar gaan we. In de klinieken is het ook heel gezellig voor de meiden, overal krijgen ze koekjes, knuffels en een heleboel aandacht.  Ons hoor je niet klagen over mijn werk.
  2. Dit weekend kwamen Esther en Regina, dochters van vrienden van ons logeren. Dat was al wel vaker gebeurd maar het was al weer een hele tijd geleden. Sophie vond het maar wat gezellig om er twee grote zussen bij te hebben en we hebben samen een heleboel leuke dingen gedaan. Het hoogtepunt was voor iedereen denk ik ons uitstapje van Zaterdag. We gingen namelijk naar het Science Centre, een plek waar heel veel te leren valt over de wetenschap, vooral door zelf dingen te voelen, horen en voelen. Voor iedere leeftijd is er wel wat te doen. Sophie vond vooral de echte astronaut (het was alleen maar een pak) en het model van de treintjes leuk. Esther en Regina vonden de show het leukste waar met hulp van allerlei dingen die je in je moeders keuken kan vinden spectaculaire proefjes werden gedaan en Hartmut en ik waren vooral onder de indruk van de echte Camera Obscura. Ik wist eigenlijk niet precies wat het was, maar nu wel en het was erg indrukwekkend. 
  3. Toen Hartmut Esther en Regina ophaalde hoorde hij dat het Reginas verjaardag was. Dat wisten we niet en dat hadden hun ouders ook niet verteld toen we hen uitnodigden voor een weekend bij ons. Ze komen uit Zambia en verjaardagen zijn daar duidelijk niet net zo belangrijk als bij ons. Gelukkig had ik al cupcakes gebakken en nadat de meiden die versierd hadden was het prachtig om de glunderende oogjes van Regina te zien toen we er 7 kaarsjes op hadden gezet. 
  4. Ondertussen zijn de ziektekiemen ons huis weer uitgevlucht geloof ik. We zijn allemaal weer gezond en op de been. Ik merk wel, vooral aan Sophie, dat ze echt een beetje op kracht moest komen. Eigenlijk moest ik deze week naar het bureau om de meiden te wegen maar dat heb ik maar even uitgesteld. Ze zijn al de zwaarste niet en ik heb het gevoel dat ze allebei een beetje zijn afgevallen terwijl ze ziek waren, als we dan daar komen en ze zijn erg licht krijg ik weer van die afkeurende blikken. Het slaat natuurlijk nergens op dat ik ze eerst wat 'vetter' wil maken want wie houd ik daarmee nou voor de gek maar toch...
  5. Het betoverde speelbos waar ik over schreef was een groot succes, Sophie zat al snel bovenop het klimrek en ik stond doodsangsten uit want het was echt heel oog. Bij de tandarts (zie vorige week)was het Sophie die doodsangsten uitstond want hoewel we alleen maar keken en ze nog helemaal niet in de stoel hoefde te zitten vond ze het maar niets. Dat wordt nog wat als we haar binnenkort echt meenemen voor een controle. Deze week gaan we ook weer mee met een avontuur, naar het museum deze keer. Ze gaan de kinderen dingen uitleggen over de schilderijen en daarna mogen de kinderen zelf gaan knutselen, ik ben benieuwd!
  6. Doris gaat ondertussen als een speer vooruit. Letterlijk want ze kan steeds beter kruipen. Waar ze tot een paar dagen geleden vooral achteruit en in rondjes ging gaat ze nu ook vooruit en recht op haar doel af. Een hele nieuwe fase waar we allemaal een beetje aan moeten wennen. 
  7. We hebben de afgelopen week echt een paar heel warme dagen gehad. Dat is natuurlijk allemaal wel fijn maar ik ben blij dat er voor de komende dagen regen is voorspeld. Normaal zijn er rond deze tijd van het jaar al heel wat flinke regenbuien geweest maar tot nu toe staat de teller van deze winter op 2 goede regenbuien. We zitten in een grote periode van droogte en de voedselprijzen schieten omhoog dus regen is erg welkom. 
Buiten spelen is haar lievelings.

Hoe hoger hoe beter