7 quick takes...

Sophie in Kirstenbosch

  1. Goeiemorgen! Tijd voor een blog. Doris doet haar erste dutje, Sophie zit bij mij op schoot en op het fornuis staat een pan Briyani te pruttelen voor het avondeten. De eerste blog van Juni, het jaar is al zowat voorbij! Ik keek even terug naar de blogs van twee jaar geleden. Toen waren we aan het wachten tot Sophie kwam en kon ze elk moment geboren worden, ik was namelijk op 10 Juni uitgerekend. Het was maar goed dat we toen niet wisten dat ze nog tot de 22e zou blijven zitten. 
  2. Het weekend ging niet helemaal volgens plan en was erg rustig. Wij hadden afgelopen week allemaal al last van onze maag en darmen gehad meer dit weekend was Sophie aan de beurt en zij kreeg het het ergste van ons allemaal. Het was de eerste keer dat ze echt ziek was en hoewel het allemaal nog best wel meeviel hadden we erg veel medelijden met ons pipse bleke meisje. Ze begint nu weer praatjes te krijgen en ik geloof dat ze weer aan de beterende hand is.
  3. Gelukkig maar want we hebben de komende paar dagen een paar leuke 'adventure club' avonturen op het programma staan. Morgen naar een 'betoverd speelbos' en donderdag naar de tandarts waar de kinderen uitleg krijgen, knuffels onderzocht gaan worden en waar ze even op de stoel mogen zitten. Ik ben benieuwd.
  4. Jullie hebben het vast allemaal al gezien maar toen ik in Nederland was heb ik een fotoshoot en interview gehad voor een online magazine voor moeders. Hier kan je het interview lezen.. http://mamasophakken.nl/
  5. Doris was vrijdag een haf jaar oud dus ik had een halve taart voor haar gebakken. Doris snapte er uiteraard nog helemaal niets van, maar Sophie ook niet. Half huilend vroeg ze aan mij waar nu toch de 'hupsie nooitienoeg' taart was, want die zouden we toch voor de verjaardag maken? Ondertussen snapt ze dat Doris 'een halve jaar' is en dat ze zelf bijna twee is. En dat laatste is toch wel het allerbelangrijkste want als mensen haar iets vragen in het Engels (How are you? Do you want a biscuit? Where is your mommy? Of enige andere vraag) is haar standaard antwoord 'bijna twee'!
  6. Ondertussen ben ik niet meer op mijn laptop aan het typen maar op mijn telefoon. Mijn laptop is weer eens gecrashed en ervaring heeft mij geleerd dat het dan minimaal een uur duurt voor hij weer zin heeft in werken. Ontzettend frustreren en eigenlijk moet ik er wat aan laten doen. Maar dat denk ik altijd alleen als hij het begeeft, als hij dan daarna een paar dagen als een zonnetje loopt vind ik dat het allemaal wel meevalt en is mijn niveau van ergernis weer zo laag dat ik er niets aan doe. Mijn laptop en ik, we hebben een schitterende haat-liefde verhouding. 
  7. En nu nog even over het weer, want dat is nu toch echt wel om over naar huis te schrijven. Morgen voorspellen ze 27 graden! En dat in de winter! Heel lekker natuurlijk, maar de regen mag ook wel komen. Het is tenslotte winter en er is nog altijd grote droogte. 
Ik heb deze week een heleboel foto's uitgeprint en opgehangen in de gang.

Sophie en een vriendinnetje spelen verstoppertje
Wat is Kaapstad toch mooi he?!