7 quick takes


  1. Na drie blogloze weken werd het wel weer eens tijd voor 7 quick takes. Het is niet zo dat we de afgelopen weken te weinig meemaakten om over te schrijven, integendeel, we maakten juist zo veel mee dat ik weinig tijd (en, eerlijk toegeven) ook te weinig zin had om stukjes te schrijven. Maar we zijn weer velig geland in Kaapstad, overleefden de eerste week, en beginnen weer een beetje in een ritme hier te komen. 
  2. We hebben een heerlijke tijd gehad in Nederland. We zijn dankbaar voor alle mooie momenten die we mochten meemaken en voor alle fijne dingen die we gedaan hebben. Ik kan het hier niet allemaal opnoemen want het waren allemaal hoogtepunten; de bruiloft, het weekendje weg met de familie, koningsdag, samen met Hartmut twee dagen zonder de meiden van elkaar genieten in Rotterdam, overal op de fiets naar toe; het was allemaal even heerlijk! 
  3. De vluchten zijn beide keren erg goed gegaan. De meiden hebben zich prima gedragen en ze mogen best weer een keer mee. Het gaat vast ook nog heel lang duren voor we weer gaan vliegen. Na drie bruiloften binnen een jaar moeten we eerst weer een beetje sparen en zo vaak naar Nederland gaan is misschien wel leuk, we wonen wel hier en hebben hier ons leven. 
  4. Terwijl we in Nederland waren heeft mijn zusje Hester een mooie fotoshoot van ons gemaakt, via deze link kan je hem bekijken. Ikheb natuurlijk duizenden (letterlijk) foto's van de meiden maar het is ook echt fijn om eindelijk eens allemaal leuke foto's van ons vieren te hebben. Als ik er naar kijk voel ik me erg dankbaar, wat zijn we gelukkig samen, wat houden we veel van elkaar en onze meiden, wat zijn we rijk!
  5. En nu zijn we dus weer thuis in Kaapstad. De eerste week is altijd een beetje moeilijk, de herinneringen zijn vers, de pijn van het afscheid nog voelbaar. Het is altijd een week van twijfel bij mij. Doen we er goed aan hier te wonen? Zou het niet gemakkelijker zijn om gewoon naar Nederland te gaan? Diep in mijn hart weet ik wel dat dit, voor nu, ons thuis is, dat we hier geroepen zijn, dat we hier in leven hebben. Maar er zijn meer pleken die voor ons een thuis zijn, en dat die zo ver uit elkaar zijn maakt het allemaal niet gemakkelijker.
  6. Gelukkig hebben we deze week weer van Kaapstad kunnen genieten. Het mooie weer, de leuke uitstapjes en lieve vrienden maakten het gemakkelijker om er weer van overtuigd te zijn dat het hier fijn is. En misschien hielp het ook dta onze kast ineens bomvol Belgische wafels, chocolade en speculoos lag. Katelijne, het zusje van een vriendin had voor haar studie verloskunde in Botswana stage gelopen en wilde na deze stage een paar dagen in Kaapstad op vakantie gaan. Haar vriend kwam ook over gevlogen en samen bleven ze bij ons logeren, erg gezellig, en voor die kast vol belgische lekkernijen zijn we natuurlijk erg dankbaar. 
  7. We hebben ook een nieuw 'levend wezen' in huis. Of eigenlijk kan ik beter zeggen 'in de tuin'. We hebben sinds afgelopen zaterdag namelijk een hond. Dat ze deel van de familie is kan ik nog niet zeggen, en ik weet niet of ik het ooit ga zeggen, want eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n hondenmens, maar Lieffie (zo heet ze) is wel een erg leuke hond. Een paar weken geleden kwamen Sophie en ik haar tegen op een boerderij waar we eigenlijk waren om allemaal andere dieren eten te geven maar Sophie had alleen maar oog voor de hond, en de hond voor haar. Het is een heel lieve rustige hond en ik dacht bij mezelf:'als ik ooit een hond krijg wil ik zo'n rustig dier dat lief is voor kinderen'. Toen de boer zei dat ze eigenlijk een ander huis zochten voor Lieffie, die bij hun op de boerderij gedropt was nadat ze bij een ongeluk haar achterpoot verloren had, begon er bij mij wel wat te kriebelen. We hadden al wel eens overwogen om een hond te kopen, vooral ook voor de veiligheid, dus het was niet erg moeilijk om Hartmut te overtuigen. Dus nu zit Lieffie voor onze deur op ons te wachten als we thuis komen, heeft Sophie altijd een vriendje om mee te spelen en moest ik ineens allemaal hondenbenodigdheden kopen terwijl ik geen idee had wat we allemaal moesten hebben.... Het komt vast helemaal goed!



Bij pappa op het voetbalveld