5 months with Doris



Hoi lief meisje van me,

Wat hebben we het druk he? Vorige week die lange vlucht naar Nederland, de bruiloft van oom Theo en tante Paula en nu die onophoudelijke stroom van vriendelijke mensen die je allemaal willen zien. En wat doe jij dat allemaal goed, je blijft maar vriendelijk lachen en wil bij iedereen wel even op schoot. Je wilt helemaal niets van al die gezelligheid missen en vindt het dan ook maar niets als ik je naar bed breng om even een dutje te doen... stel je voor dat er dan wat leuks gebeurt waar jij niet bij bent!!

De afgelopen maand is weer voorbij gevlogen, en jij hebt niet stil gezeten... met de nadruk op zitten want dat kan je steeds beter. Dat nieuwe perspectief op de wereld bevalt je wel en je vindt het heerlijk om te zitten, rond te kijken en om te spelen. Alles wat je in je handen krijgt gaat meteen richting je mond, alles wil je proeven. Als wij eten zit je nieuwsgierig te kijken en zodra je de kans hebt grijp je wat wij eten om het in je eigen mond te stoppen. Daarom gaan we nu langzaam met vast eten beginnen, af en toe een korstje werk je al lekker weg. Dat is leuk omdat je dan gezellig mee kan doen als wij aan het eten zijn, maar het maakt je ook gelijk zo veel groter en we zijn ons kleine baby'tje nog helemaal niet zat. Maar jij groeit en groeit maar. Je hebt deze maand ook je eerste tandje gekregen en de tweede komt ook al bijna door. Niet zo handig want met het borstvoeden heb je me al een paar keer aardig zeer gedaan.

Lieve Doris, je hebt vast al wel gemerkt dat je twee moeders hebt, en ik hoop dat je daar mee kan leven want ik geloof niet dat je grote zus haar rol als moedertje snel zal opgeven. Als jij iets doet wat in de ogen van Sophie niet mag leest ze je goed de les. 'Nee Dodo, mag niet afpakken/opeten/slaan/zo doen, Dodo trap zitten!'. Gelukkig heb je nog lang niet door waar het om gaat en kun je er om lachen, zodra je kan mag je best wel een beetje van je afbijten hoor, laat Sophie maar niet over je heen lopen.

Lieve Doris, Dodo, Doortje, popje, lieffie... we zijn stapelgek op je. We zeggen voor de grap altijd dat jij, anders dan de andere baby's, wel de handleiding gelezen had omdat je alles volgens het boekje doet. Je bent een gemakkelijke, goedlachse lieverd en je vult me met trots en vertedering. Jouw glimlachjes kleuren mijn wereld mooier, jouw blije geknuffel als ik je uit bed haal maakt me warm van binnen en als ik je, alleen of samen met je zus, hoor giechelen maakt mijn hart een sprongetje van dankbaarheid. Wat ben ik blij dat jij er bent, en wat ben ik blij dat jij jij bent.

Liefs Mamma