7 quick takes


  1. Goeiemorgen allemaal. Even tijd maken voor een blog. Soms (zoals vandaag) heb ik niet zo veel motivatie maar een gewoonte is gemakkelijk te breken en moeilijk om weer in te bouwen. Dus ik blog maar rustig verder. Over een paar jaar vind ik het vast heel erg leuk dat ik al onze verhalen zo heb  opgeschreven. Ik vind het nu al heel erg leuk om alles van een paar jaar geleden terug te lezen.
  2. We hebben een rustig weekend gehad waarin niet veel moest maar vooral heel veel mocht. Lekker sporten, Hartmut aanmoedigen langs de lijn omdat zijn voetbalseizoen ook weer begonnen is, schoonmaken, koken, wandelen in het bos en bij de zee... Heerlijk. 
  3. Ondertussen ben ik in mijn hoofd weer begonnen met het inpakken van onze koffers. Wat moet er allemaal mee, wat mogen we zeker niet vergeten? Morgen over een week vliegen we dus we kunnen nu echt beginnen met aftellen. We zijn ook druk bezig met het maken van een planning voor onze tijd in Nederland dus als jullie ons nog willen zien, laat het weten!! 
  4. De wereld om ons heen ziet er behoorlijk herfstig uit met veel gele en rode bomen en de weg de bezaaid ligt met bladeren... maar aan de temperaturen was deze week niets te merken van het nieuwe seizoen, temperaturen van boven de 30 graden en dus elke dag heerlijk buitenspelen en kliederen met water.
  5. Wel fijn want we hebben het huis nog steeds vol kinderen (zie vorige blog) heerlijk als je ze gewoon naar buiten kunt sturen zodat ze zich uren kunnen vermaken met het maken van 'soep', 'thee' en 'pudding'. Hun ouders hebben nog steeds geen woning gevonden en dat is dus wel een zorgenpuntje. Bidden jullie mee dat ze snel een fijne en veilige plek vinden?
  6. Met de meiden gaat het verder goed. Sophie wordt met de dag eigenwijzer en ik lig elke dag in een deuk om de dingen die ze zegt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit filmpje...
  7. Doris kan steeds beter zitten. Daarvan heb ik ook een filmpje gemaakt.
Een video die is geplaatst door Anneke (@annekejagau) op