7 quick takes


  1. Maandagmorgen en dus tijd voor een nieuwe blog. De meiden zijn rustig, volgens mij moeten ze een beetje bijkomen van ons weekend dat zoals altijd weer veel te vol was met leuke dingen. Het is een 'kort weekje'. Hartmut hoeft maar tot Donderdag te werken en Vrijdagochtend heel vroeg (als in; pijnlijk vroeg, 4 uur) vertrekken we voor 10 dagen naar Namibie. We kunnen niet wachten.
  2. Dit weekend was TWD, waar ik in mijn vorige blog over schreef. Het was, ondanks het feit dat we geen klompen hadden een groot succes. Sophie en ik hebben samen 3000 rand opgehaald waar we erg tevreden mee zijn. 
  3. Zaterdag heeft  Sophie  Hartmut een enorm avontuur beleefd. In Kaapstad is een App; ''Adventure club' waarvoor moeders 'avonturen' voor kinderen bedenken en anderen kunnen dan meedoen. Erg leuk en nu Sophie wat groter is ben ik ook van plan om vaker mee te gaan met die avonturen. Zaterdagavond was het open avond bij het sterrenobservatorium en aangezien Sophie het geweldig vindt om alle hemellichamen voor ons aan te wijzen dachten we dat het leuk was om haar mee te nemen. Ze vond het ook geweldig, het was een heel heldere avond en er was veel te zien. Maar ik denk dat vooral Hartmut genoten heeft. We mochten door een gigantische telescoop kijken (meters lang) om sterren te zien die je met het blote oog nooit kan waarnemen. Ook zagen we de manen van Jupiter, erg leuk allemaal.  
  4. Sophie kijkt heel erg uit naar onze reis. Ze verteld me welke kleren ik in de koffer moet stoppen en bij elk vliegtuig dat ze ziet zegt ze 'Opa Oma toe'. Als ik haar vraag wat ze daar gaat doen zegt ze:'Hi opa oma zegge, dan bye opa oma, dan vlietuig. In vlietuig ete!'. Dus als ik het goed begrijp wil ze ze alleen even groeten en dan weer vliegen omdat ik verteld heb dat je in het vliegtuig eten krijgt. Het is wel duidelijk waar haar prioriteiten liggen.
  5. En Doris? Die is de schattige rust zelve... Ze charmeert iedereen met haar glimlachjes en haar mooie blauwe ogen en ontwikkeld zich ondertussen in sneltreinvaart. Afgelopen week gingen we naar het bureau en ze was niet zo veel aangekomen als de verwachting was (niets om je zorgen over te maken hoor). Dat had ik ook niet verwacht, net als haar zus op die leeftijd begint ze de wereld om haar heen veel interessanter te vinden dan het drinken. Ze drink dus tot ze net genoeg heeft en laat dan snel weer los om om zich heen te kunnen kijken. 
  6. We zijn de afgelopen week bijna geen dag thuis geweest en als ik door mijn foto's kijk bedenk ik dat ik over bijna elke dag wel een blog kan schrijven. Vrijdag was een van de hoogtepunten. Arjan, een neef van mij was voor zijn werk in Kaapstad en vrijdag had hij tijd om samen met mij touristje te spelen. We hebben geprobeerd om hem veel van Kaapstad te laten zien wat hij geloof ik erg leuk vond en ik vond het op mijn beurt erg leuk om tijd met hem door te brengen en om zijn verhalen over zijn werk hier voor 'Verre Naasten' te horen.
  7. En als laatste weer een filmpje van Sophie... want de combinatie van zomer, ijs en een enthousiaste dreumes moet je haast wel aan het glimlachen maken...



De sponsorloop. Geen klompen, wel een hoop geel.


Sophie was helemaal fan van 'neef Arjan'