7 quick takes



  1. Even een snel kort blogje want ik moet zo naar Home Affairs om mijn paspoort op te halen waar als het goed is een nieuwe sticker mijn mijn visum er op in zit. Ik had twee jaar gekregen maar heb recht op drie jaar en een wijziging is gemakkelijker (en gratis) dan een nieuwe aanvraag dus dat moest veranderd worden. Hartmut en ik zeggen vaak tegen vrijgezelle vrienden dat je nooit met een buitenlander moet trouwen, tenzij je dol bent op administratie...
  2. Gisteren hadden we een hele mooie dag. We mochten Doris opdragen in de kerk om te erkennen dat we geloven dat ze een kind van God is, een geschenk waar wij voor mogen zorgen. Ook mochten we vragen om een zegen en wijsheid voor de opvoeding en onze gemeente vragen om ons daarbij te helpen. We zijn blij met onze kerkelijke gemeente. 'It takes a village to raise a child' is een bekend Afrikaans spreekwoord. Onze kerk is ons dorp en ik ben er blij mee. 
  3. Aan het eind van de middag hebben we lionshead beklommen. Deze keer kwam Annerie mee. Annerie en ik waren vriendinnen op de HAVO en ik denk dat we elkaar na ons examen nooit meer gezien hebben. Nu is ze met haar man voor een half jaar aan het werk in Worcester, niet zo ver van Kaapstad en het was ontzettend gezellig om samen de berg te beklimmen. We waren zo aan het kletsen dat we boven waren voor ik het door had.
  4. Vorige week ben ik naar een avond geweest over opvoeden. Het was een waardevolle avond en ik heb er veel van opgestoken. Nu alles nog in praktijk brengen en dat is een stuk lastiger. Een spreker kan het allemaal heel mooi zeggen en dan lijkt het zo eenvoudig. Maar wanneer moet je streng zijn? Wat kan je wel toestaan? Sophie is een meisje met bergen energie en heel veel enthousiasme en passie bij alles wat ze tegenkomt. Als ik altijd streng ben en zeg dat ze stil moet zijn, zal ze dat uiteindelijk misschien wel doen, maar breek ik haar karakter dan ook niet? Mag ze zijn wie ze is of moet ze zijn wie ik wil dat ze is? Of is ergens daar tussenin een balans en moeten wij die zoeken? Lastig hoor...
  5. Donderdag was het weer 'First Thursdays', een maandelijkes evenement op de eerste donderdag van het jaar waar veel musea en kunstgaleries 's avonds open zijn. Het weer was perfect en we begonnen met een picknick in het park waar Sophie nogal onder de indruk was van een eekhoorn die onze druiven probeerde te stelen en totaal niet bang was. Vervolgens zijn we naar een 'doodle-event' geweest. Lange tafels waaraan honderden mensen op kleine papiertjes zaten te tekenen en kleuren. Er werd gelijk een plekje voor ons vrij gemaakt aan een tafel en ik denk dat Sophie de jongste kunstenares op de avond was. Leuk! Verder hebben we nog wat galeries bezocht en struinden we lekker rond om van de sfeer en het weer te genieten.
  6. Met Doris en Sophie gaat het verder prima. Doris moet deze week weer naar de cliniek voor prikjes en om gewogen te worden. Ik heb een nieuwe kliniek in de buurt gevonden waar je geen uren in de rij hoeft te staan, en al helemaal niet voor 7 uur 's ochtends aanwezeg moet zijn om die dag geholpen te worden. Gelukkig! 
  7. En nog een lang filmpjes van Sophie. Ze is gek op letters, op kleuren benoemen en op puzzels maken. Ze wordt ook reuze gefrustreerd als dingen niet helemaal gaan zoals zij wil. Nouja, je ziet het wel...




    Borstvoeding op hoogte ;-)