7 quick takes




  1. Goeiemorgen allemaal! Even een cliché stukje over hoe snel de tijd voorbij vliegt en dat het al weer maandag is enzo. Er is weer een week voorbij gevlogen terwijl ik tussen het schrijven van de vorige blog en deze voor mijn gevoel alleen maar een luier verschoonde en misschien Doris een keer borstvoeding gegeven heb.(Dat is misschien ook wel zo, x100 ofzo)
  2. Doris heeft een visum in haar paspoort, hoera! Nu kunnen we het land verlaten en weer terug komen als we dat willen. We kunnen nu ook beginnen met aftellen voor de bruiloft van mijn broertje Theo, nog 10 weken voor we naar Nederland vliegen!
  3. Verder gaat het met Doris en Sophie ook goed. Sophie kletst honderuit, de hele dag door. Tegen mij, tegen Doris, tegen de planten, de boeken, de knuffels... en als er niemand lijkt te luisteren praat ze gewoon tegen zichzelf. En Doris lacht vooral de hele dag, ook erg gezellig. 
  4. De post begint eindelijk te ontwaken uit een diepe winterslaap rond de kerstperiode met als gevolg dat we deze week ineens een paar kaartjes en cadeautjes voor Doris in de brievenbus hadden! Leuk!
  5. Gisteravond was er bij ons in de wijk erg veel lawaai. Getoeter, geschreeuw... Ik vroeg me af wat er aan de hand was en na een tijdje googelen kwam ik erachter dat het om een voetbalwedstrijd ging. Er was een of ander Afrikaans voetbaltournooi (Afrikaanse landen hebben voor mijn gevoel wekelijks een tournooi zoals in Europa het EK,) en gisteravond werd de finale door Congo gewonnen. Nu wonen er heel wat Congolezen bij ons in de wijk dus het getoeter, geschreeuw en gedans ging nog lang door. Gezellig hoor.
  6. We hebben een erg gezellige AirBnB gast, dus dat is erg leuk. Nu ik gestopt ben met werken heb ik wat meer reclame gemaakt voor onze kamer op AirBnB en dat lijkt te werken, ineens hebben we een heleboel aanvragen. Ik vind het wel leuk! 
  7. Dit weekend hadden we een kraamfeest georganiseerd om te vieren dat Doris geboren is. In het filmpje een korte impressie. 

Doris is niet onder de indruk van alle aandacht.

Sophie is verliefd, en wel op Raphael ;-) Als hij komt krijgt hij steevast een paar hele dikke knuffels van haar en ze loopt als een hondje achter hem aan. Het arme ventje is 7 en wordt erg ongemakkelijk van al die aandacht.