7 quick takes


  1. Goeiemorgen! Al weer helemaal klaar voor een nieuwe week? Ik wel, na een heerlijk rustig weekend kunnen we er weer helemaal tegenaan. Er staan ook een paar leuke dingen in de agenda dus laat de week maar komen! De was is in de machine, Doris slaapt (haar eerste dutje van de dag) en Sophie speelt metrubberen plakletters, haar lievelingsspeelgoed. (ik heb spijt dat ik ze aan haar gegeven heb want ondertussen vind ik ze overal terug.)
  2. Dit weekend hadden we weinig bijzonders op de planning, en dat zijn uiteindelijk vaak de leukste en bijzonderste weekenden. Vrijdagavond hadden we een heel gezellige AirBnB gast die meeat en waar we een leuke avond mee hadden. Zaterdagochtend was ik al vroeg op om te gaan hardlopen en de rest van de dag ben ik aa het bakken en koken geweest. We wilden nog even lekker profiteren van de heerlijke zomeravonden dus aan het eind van de middag kwamen een paar vrienden die we hadden uitgenodigd voor een braai, gezellig. Zondag was ook weer doodnormaal en heel erg fijn, kerk, Wie is De Mol (ja, wie is het?) picknicken met vrienden in Kirstenbosch...  we genoten van elkaar en onze mooie omgeving. 
  3. De afgelopen week was vol met heel veel bijzonder gewone dingen. Samen in de tuin picknicken, koekjes bakken, uren 'koken' in het speelkeukentje, vriendjes en vriendinnetjes die kwamen spelen... En voor mij een heleboel keren wassen, was ophangen en opvouwen, koken, duizend keer tegen Sophie zeggen dat ze voorzichtig moet doen en honderd keer mezelf in de arm knijpen om me er aan te herinneren dat al deze mooie gewone dingen echt zijn, en echt bij mijn leven horen. Ik ben gezegend. 
  4. Sophie geniet van al die gezellige dingen samen. Hoe meer dingen we samen doen, hoe blijer ze is. 'Pappa mee? Mamma mee? Almaal same ete/lese/spele/bouwe...?' klinkt het de hele dag. Maandagochtend is ze altijd een beetje sip als ze ontdekt dat Hartmut weg is. 'Pappa weg moti (motor), pappa werke... pappa bijna thuis?'.
  5. En Doris? Die is ons blije ei. Wat een heerlijk ontspannen kind is het. Ze is deze week al weer drie maanden, en ze heeft het ons nog niet echt moeilijk gemaakt. Ze lacht heel veel en slaapt heel veel, tolereert alle hardhandige knuffels die ze van haar zus krijgt en groeit voor ik het door heb uit al haar kleertjes. Nog even en Sophie en Doris kunnen een klerenkast delen. 
  6. We zijn ondertussen heel erg aan het aftellen omdat er de komende maanden heel wat familiebezoekjes gepland zijn. Ik had natuurlijk al geschreven over  het aanstaande bezoek naar Nederland in April maar daarvoor gaan we met pasen nog 10 dagen naar Namibie om de familie van Hartmut te bezoeken. Hartmut mocht voor zijn werk naar Namibie dus dan scheelt het natuurlijk nogal in de kosten. Ik kijk er vooral heel erg naar uit om met Sophie naar de farm te gaan, ik weet zeker dat ze het helemaal geweldig gaat vinden. De hele dag buiten spelen in het zand, de koeien, de eenden, de kippen, ik kan niet wachten om van en met haar te genieten. En het gaat natuurlijk ook heel bijzonder zijn om Doris voor te stellen aan haar overgrootmoeder in Swakopmund. Via skype en instagram (jaja, Oma van 91 is heel handig met de Ipad) hebben ze al wel kennis gemaakt maar in het echt is toch veel beter. 
  7. Deze week geen filmpje want ik had er niet een gemaakt. Wel een paar foto's van onze dagelijkse tuin-picknick, Sophie in haar speelkeukentje, onze braai van Zaterdag, mij met m'n kleine popje (dat zegt Sophie, als je vraagt wat Doris van mij is zegt ze 'popje', en zijzelf is mijn 'boef'.) en een plaatje van Sophie terwijl ze doet wat ze het liefste doet, kliederen met