7 quick takes...



  1. Goeiemorgen allemaal. Fijn weekend gehad? Wij wel, lekker rustig dus we hebben weer volop energie voor de week die komen gaat. Maar eerst maar weer eens de Maandag overleven. De wassen, de boodschappen, Sophie die het weer helemaal niet leuk vindt dat haar vader aan het werk is... de eerste werkdag van de week vliegt altijd voorbij. Vanavond hebben we een vergadering, waar we ook eten krijgen, dus dat is fijn. Ik hoef niet te koken. Sophie gaat natuurlijk niet mee naar de vergadering maar die wordt echt niet minder van een dag zonder warme maaltijd. Ik merk trouwens echt dat het richting de herfst gaat, het is nu nog vroeg in de morgen en het is echt weer koud... wel lekker om het niet alleen maar snikheet te hebben!
  2. Het weekend was rustig zoals ik al schreef, druk met alle normale dingen, maar niets bijzonders en dat is ook wel eens heel lekker. We hadden daarom alle tijd voor elkaar, klusjes in huis, een bezoekje aan het strand en aan Kirstenbosch en gisteravond moesten we natuurlijk 'Wie is de Mol' kijken op uitzending gemist. Zelfs Hartmut is verslaafd....
  3. Met Doris gaat het prima, ze is mischien wat rustiger dan Sophie was, maar ontwikkelt zich ook in een sneltreinvaart. Vanaf vorige week kan ze ineens van haar buik op haar rug draaien en doet ze verwoede pogingen om van haar rug ook weer op haar buik te rollen. Ze heeft ook echt haar stem gevonden en ligt de hele dag te teuten. Erg gezellig.
  4. Deze week hadden we voor het eerst in maanden een echte regenbui. Sophie vond het geweldig en danste met een stralend gezicht en op blote voeten door de plassen. De regen hield naar haar mening veel te snel op en ze werd een beetje boos op mij: 'Mamma wasser bitte aan, Sisi dans regen!'.
  5. Voordat we begonnen aan het drietalig opvoeden van onze kinderen was ik er best wel eens onzeker over. Zou het wel lukken? Zullen ze dan wel engels oppikken? Sophie's eerste taal is overduidelijk Nederlands. Logisch ook want ik ben het meeste bij haar. Ze verstaat Duits goed en zegt veel dingen ook in het Duits. We wisten al dat ze Engels wel verstond maar sinds deze week zegt ze ineens allemaal dingen in het Engels. Nadat ik de was had opgevouwen kreeg ik een complimentje 'Mamma good girl'. En het boek dat ik ging voorlezen was een 'nice book', waar ze het oppikt weet ik niet maar dat ze het doet is overduidelijk. 
  6. Zoals ieder jaar doen we ook dit jaar weer mee aan de jaarlijkse sponsoractie van Common Good, de NGO van onze kerk die vooral werkt onder werklozen, in scholen en met kleine kinderen in risicogebieden. Via Facebook (lang leve Sociale Media) heb ik klompen kunnen regelen. Wat ik daar mee ga doen en hoe jullie me kunnen helpen zal ik snel meer over schrijven...
  7. Als afsluiter nog een filmpje van Sophie bij de strandhuisjes in Muizenberg. Zoals je ziet zijn het er heel wat en Sophie wilde bij alle huisjes de trappen op en weer af klimmen, uiteraard zonder dat wij haar hielpen. Geniet van het filmpje en een fijne week weer!