7 quick takes


  1. Goeiemorgen op deze maandagmorgen! Er staat weer een heel gewone, hele drukke week op het programma dus even een paar hele snelle takes omdat ik anders alle andere dingen die ik moet doen niet klaar krijg zonder dat mijn dochters een aandachtstekort krijgen.
  2. Ik heb heel veel zin in morgen, dan ga ik na lange tjd eindelijk weer les geven aan gezondheidswerkers. Het gaat om een groep borstvoedingsdeskundigen en maatschappelijk werkers die moeders helpen tijdens de zwangerschap en de tijd erna die jaarlijks naar de trainingen van Johnson en Johnson komen. Ik ga het hele jaar door les geven in 'mother and baby friendly care' en ik kan niet wachten om samen met deze (vooral) vrouwen die soms in heel moeilijke en armoedige omstandigheden werken te gaan ontdekken hoe ze zorg kunnen geven waar moeder en kind het meeste aan hebben. 
  3. Met Doris gaat het prima. Ze is nu 10 weken en het was tijd voor haar tweede reeks vaccinaties. We brachten afgelopen week dus weer een bezoekje aan het bureau (zeg maar gerust bezoek, om geholpen te worden moet ik voor 7 uur in de rij staan, en die rij duurde deze keer 2,5 uur). Ik denk dat ik haar slagroom te drinken geef want ze was weer goed aangekomen, ook over haar ontwikkeling waren ze erg tevreden. De prikjes was ze zelf wat minder tevreden over maar een beetje melk van mamma neemt alle pijn snel weer weg. 
  4. Sophie is gek op treinen en deze week heeft ze het avontuur van haar leven beleefd (ze heeft het er nog steeds over.). We gingen namelijk met de trein naar Kalkbay. Toen de trein het station binnen reed begon ze helemaal te stralen en dat heeft ze de hele weg gedaan. Kalkbay, met de levendige vissershaven, de zeehonden en de vele straatmuziekanten vond ze ook helemaal geweldig. Dors sliep ons hele uitje in de draagdoek, dus dat kunnen we nog eens doen. 
  5. Zaterdagochtend ben ik weer gaan hardlopen. Het leuke aan weer opnieuw beginnen met trainen is dat je elke week een nieuw persoonlijk record rent (niet uit mijn hele leven natuurlijk, maar van na de zwangerschap), zo heb ik het gevoel dat ik heel snel verbeter en dat werkt natuurlijk wel motiverend. Het is ook heerlijk om gewoon even alleen weg te zijn van huis, om even niet te hoeven luisteren of er iemand mijn aandacht nodig heeft en om gewoon lekker te rennen door het bos. ik ben er trouwens achter gekomen dat het initiatief waar ik mee ren (parkrun) in heel veel landen is. Zo leuk dat er wereldwijd in allemaal plaatsen mensen op zaterdagochtend een rondje door een park rennen en dat je alle tijden van iedereen online kan volgen, alsof ik mee doe aan een wereldwijde hardloopwedstrijd!
  6. Niet zo ver bij ons vandaan is een hele leuke winkel met tweedehands kinderspullen. Ik heb er al heel wat leuke kleren gekocht maar toen we er vorige week even langs gingen zag ik tot mijn grote verbazing een klein stapeltje Nederlandse boekjes liggen. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen en Sophie is vooral helemaal gelukkig met haar nieuwe Nijntje boek. Wat een leuke verassing!
  7. En als laatste nog even een video van Sophie die me elke keer weer aan het lachen maakt. (zowel Sophie in het algemeen als dit filmpje in het bijzonder.)
Een video die is geplaatst door Anneke (@annekejagau) op
Sophie heeft het wel naar haar zin in Kalkbay.

Wachten op de 'Tein!!'

Zusje troosten na haar prikje

Toen ik terug kwam in de keuken nadat ik Doris gevoed had trof ik dit aan. Nog even en ze kookt voor ons!


Een zaterdagmorgen wandeling in Muizenberg

Genieten van het uitzicht (wat lijkt ze ineens groot!)