7 quick takes...


  1. Goeiemorgen! Het is half 8 en ik zit nu al te puffen van de warmte. De laatste paar dagen is het heel benauwd en warm geweest. De komende twee dagen zal het even wat afkoelen maar daarna gaan we weer vrolijk naar de 30+. 
  2. We hebben een goed weekend gehad. Een verjaardagsfeestje van een vriendje van Sophie, een verlovingsfeestje van vrienden van ons, gisteren een grote lunch waar we allemaal nieuwe mensen uit de kerk hadden uitgenodigd. Een tafel vol mensen, lekker eten... we genieten daar zo van!
  3. Vrijdagnacht was Hartmut weg op een kamp van leiders van de kerk. Het was voor het eerst dat ik een nacht alleen was met beide meiden en ik was benieuwd hoe het zou gaan. Gelukkig sliepen de dames goed en viel het reuze mee. Dat geeft me hoop voor alle geplande reizen die Hartmut voor zijn werk zal moeten gaan maken.
  4. Een van mijn voornemens dit jaar was om aan het begin van elke week te plannen wat we die week allemaal gaan eten. Ik zou het een maand doen en dan kijken of het werkt voor mij. Ik wist niet zeker of het wel wat voor mij zou zijn maar ik vind het heerlijk. Zaterdagavond zit ik met de laptop en een paar kookboeken in de aanslag en plan ik de maaltijden. Ik merk nu na een maand dat ik minder geld kwijt ben want er zijn minder korte bezoekjes aan de supermarkt en ik maak beter gebruik van de ingredienten die ik al heb. Ik ben ook minder tijd kwijt want ik hoef dus minder vaak naar de winkel, hoef niet meer na te denken wat we gaan eten en kook vaak 's ochtends al als Doris een dutje doet dus 's avonds hebben we tijd om als gezin bijvoorbeeld even te gaan wandelen voor we eten. En ik merk ook dat we gezonder eten omdat ik meer verschillende maaltijden plan. Ik ben om ;-)
  5. Die avondwandelingen brengen ons vaak naar Kirstenbosch. Ik ben er afgelopen week 3 keer geweest en hoewel we er zo vaak komen zien we elke keer weer nieuwe mooie plekjes en lopen we iedere keer een andere route. Gisteravond gingen we ook nog even, elke zondagavond is er een concert en gisteren was het een concert van een a capella band. We hadden uiteraard geen kaartjes voor het concert maar konden toch genieten van de prachtige muziek terwijl we aan het wandelen waren. Prachtig!
  6. Met Doris en Sophie gaat het prima. Doris is een rustig lief kind dat goed weet hoe ze moet slapen en als ze wakker is kijkt ze meestal geinteresseerd rond. Ze laat onze harten steeds weer smelten met haar lieve glimlachjes en is deze week al weer twee maanden! Sophie is het tegenovergestelde van rustig, ze rent de hele dag rond, is het liefste buiten en bedenkt elke keer weer nieuwe spelletjes. Vooral verstoppertje is favoriet. Dan hoor ik in de kamer: 'Sisi stop! (Sophie verstopt) 1,6,1,6, (ze kan al heel goed tellen ;-)) Sisi soek.... daaaaar' en dat dan tien keer achter elkaar. Erg gezellig!
  7. Als laatste een filmpje dat ik deze week gemaakt heb. Het is niet altijd alleen maar leuk, netjes en gezellig bij ons (als je dat al dacht ;-))