7 quick takes...


  1. Goeiemiddag. Ik ben een beetje laat met schrijven omdat ik heel veel plannen had voor mijn morgen. Maar nu zijn de luiers gewassen, hebben we een bezoekje gebracht aan Kirstenbosch (botanische tuin), er is leer gekocht om nieuwe schoentjes voor Sophie te maken en we zijn naar onzo favoriete Indier geweest om een hele voorraad linzen, kikkererwten en kruiden voor onze curries in te slaan. En nu is het dus tijd voor een blog. 
  2. Het weekend was heerlijk en vooral erg warm. Het is hartje zomer hier en ik hoef niet naar het weerbericht te kijken om te bedenken wat ik aan moet trekken. Een zomerjurkje is eigenlijk nog te warm. Vrijdag en zaterdagmiddag zijn we dan ook naar het strand gegaan, en gisteren naar vrienden die een zwembad hebben. Alles om een beetje af te koelen.
  3. Met de meiden gaat het goed. Vorige week zijn ze allebei bij de kliniek gewogen en gechecked en volgens de verpleegkundige heb ik twee sterke meiden die goed groeien en allebei voor lopen op hun ontwikkeling. Ze zijn kerngezond, tevreden en actief... wat wil je nog meer.
  4. Vrijdag zijn we weer eens naar Home Affairs geweest. Deze keer om voor mij een permanente verblijfsvergunning aan te vragen en om er voor te zorgen dat Doris legaal is in haar geboorteland. Want dat is ze op het moment niet, erg vervelend omdat we pas het land uit kunnen reizen als ze wel een verblijfsvergunning heeft. 
  5. We vertrouwen er op dat het goed komt en hebben een ticket geboekt om in April naar Nederland te komen om getuige te kunnen zijn van het huwelijk van mijn broertje. We zullen er 2,5 weken zijn dus laat maar weten als je op 'kraambezoek' wil komen om Doris te bewonderen.
  6. Ik heb een nieuwe naaimachine. Of eigenlijk, een hele oude nieuwe want hij is al bijna bejaard. Mijn oude was stuk, en en nieuwe is bijna onbetaalbaar (helemaal met de huidige wisselkoers, de prijzen van alles wat geimporteerd moet worden schiet omhoog.) gelukkig vond ik online (wat doe je zonder internet tegenwoordig) een hele leuke vrouw die oude machines weer maakt en verkoopt. e heeft er al zo'n 1700 verkocht dus dat leek me wel betrouwbaar. En nu heb ik dus een bakbeest van bijna 40 jaar oud, lekker retro enzo. Maar hij gaat als een tierelier en daar gaat het om.
  7. En als afsluiter een filmpje om op deze blauwe maandag (bij ons niet hoor) een beetje een zomers gevoel te krijgen. 
Een video die is geplaatst door Anneke (@annekejagau) op