7 quick takes...



  1. Goeiemorgen! We hebben de eerste week van ons nieuwe gewone leven overleefd, en het viel reuze mee. Het is wel duidelijk geworden dat we gemakkelijke kinderen hebben. Nu ligt Doris te slapen en zit Sophie naast me zichzelf voor te lezen dus ik heb even tijd om snel een blogje te schrijven.
  2. Deze week staat er heel wat op het programma. Doris is 6 weken dus we moeten naar de kliniek voor de eerste vaccinaties en om haar te wegen, Sophie mag ook mee voor haar 18 maanden afspraak en de half jaarlijks eontwormingstabletten die indeen hier krijgen. Geen slecht idee voor ons modderetertje. We moeten ook naar Home Affairs, twee afspraken zelfs. Een voor mij om een permanente verblijfsvergunning aan te vragen, en een voor Doris zodat ze ook legaal in Zuid Afrika kan zijn. Verder geven we twee avonden een training bij ons thuis aan toekomstige bijbelkringleiders,  hebben we nog een dineravondje met vrienden vanavond en tussen de bedrijven door zullen hard ons best moeten doen niet oververhit te raken want er worden weer zomerse temperaturen en veel te weinig regen verwacht.
  3.  Dat er te weinig regen is is echt wel een probleem. Er heerst grote droogte in het land en de oogst dreigt te mislukken. We moeten allemaal ons watergebruik verminderen en als het ons niet lukt om 80% van ons normale verbruik te gebruiken hangen ons boetes boven het hoofd. Een behoorlijke opgave met een extra klein persoontje en dus veel extra was in huis.
  4. Niet zo ver bij ons vandaan is een mooie wandelroute waar we een paar weken geleden bramenstruiken hebben ontdekt. Met onze zomerse temperaturen blijven ze maar bramen produren en we hebben al heel wat bramen geplukt. Zaterdag hadden we dat ook gedaan om er daarna bramenijs van te maken, heerlijk! En nu wil Sophie dus niets anders meer eten.  Gisteren kwam ze bij me 'Mamma bitte beetje buiten sit? Ijs eten?'. Ze houdt ontzettend van samen gezellig dingen doen en buiten op ons stoepje naast elkaar zitten om ijs, een koekje of een broodje te eten is voor haar echt een hoogtepunt. 
  5. Ik heb altijd heel veel filmpjes gemaakt van Sophie en nu ook van Doris en tot voor kort wist ik nooit zo goed wat ik er mee moest doen. Tot ik vorige week een beetje aan het monteren ging om korte filpjes te maken. Volgens mij heb ik een  nieuwe verslaving, het is zo leuk om kleine sfeerfilmpjes te maken van onze gewonde dagelijkse dingen. Ik zet een paar links hier onder dit bericht. 
  6. Een tante van mijn moeder heeft, toen mijn moeder geboren werd een heel schattig blauw jurkje voor haar gemaakt. Toen ik een baby was werd dat jurkje aan mij doorgegeven en ook Sophie heeft het aan gehad. Nu is het de beurt van Doris. Doris is alleen een stuk langer dan Sophie was dus ik was al bijna te laat. Op de foto hieronder kan iedereen zich storten op speculaties of ze nu wel of niet op elkaar lijken. (Sophie was 11 weken, op de foto, Doris 5.)
  7. Ondertussen is Sophie haar lievelingsfilmpje aan het kijken (Nijn is Jarig) en ze wil heel graag dat ik mee kom kijken (Mamma, kijk Nijn taart!, Mamma kijk, Nijn Kado!, Mamma kijk, Nijn bal!.) dus dat ga ik maar eens doen.