7 quick takes


  1. In de kerstvakantie ben ik het gevoel voor dagen altijd een beetje kwijt omdat met alle feestdagen elke dag een weekenddag lijkt. En zo kwam het ook dat ik ineens een ongeplande vakantie van mijn wekelijkse quick takes genomen had. Voor diegenen die het gemist hebben, sorry, maar weet dat ik aan het genieten was!
  2. Vandaag is de eerste dag van ons normale nieuwe leven. Na een maand een huis vol gasten te hebben gehad, de feestdagen en het krijgen van een baby zijn we er allemaal wel weer aan toe om een beetje meer rust, reinheid en regelmaat te hebben. Ik moet eerlijk zggen dat ik best wel tegen vandaag op zag. Vooral voor Sophie vreesde ik het ergste, na wekenlang heel veel extra aandacht aandacht moet ze het ineens weer alleen met mij doen. En dan moet ze mijn aandacht ook nog verdelen met haar zusje. Maar tot nu toe valt het mee, we hebben de eerste uren overleefd, we hebben eten in onze buik en schone kleren aan. Dat was mijn doelstelling voor vandaag, alles wat ik extra gedaan krijg is een bonus. 
  3. We hebben een paar heerlijke weken achter de rug. Het was de allereerste keer dat we kerst in Kaapstad vierden en dat viel niet tegen. Het was elke dag heerlijk zomerweer dus elke dag buiten dingen doen (en elke middag een dutje binnen omdat het veel te warm is om buiten te zijn). bergbeklimmen, strandbezoeken, een mooi kerstfeest, braaien en genieten van familie. Het was geweldig.
  4. Met Doris gaat het goed, ze slaapt, ze eet en ze maakt luiers vol als de beste. Alles wat een baby van haar leeftijd moet doen dus we zijn tevreden. Het is leuk om haar steeds beter te leren kennen, ze is erg nieuwsgierig en wil het liefste altiid onder de mensen zijn. Ze is tot nu toe ook erg kalm en relaxed. Waar Sophie helemaal overstuur kon schreeuwen als haar melk niet snel genoeg kwam wacht Doris gewoon rustig tot alles klaar is om dan heerlijk te gaan drinken. 
  5. Sophie heeft genoten van de vakantie. Elke dag weg om leuke dingen te doen is natuurlijk ook fantastisch. En dan ook nog eens al die extra aandacht, al die mensen die lachen om alles wat je doet... Ze is in de afgelopen weken nog veel meer gaan kletsen en verteld ons vaak over de dingen die we gedaan hadden. 'Mamma strand, ping ei!' (op het strand had een pinguin een ei.) 'Sisi bosch, braam eten.' ( Sophie ging in het bos bramen eten), 'Mamma, boek oehoe, oh oh, mama zooo groot, beer nee mamma, koek eten, oh oh' (Als je het boek 'mama kwijt' kent weet je dat dit een heel goede samenvating is ;-))
  6. Ik ben nu met zwangerschapsverlof maar als dat afgelopen is zal mijn baan ook op een einde lopen. Ik heb mijn bijbaantje bij Johnson en Johnson nog maar verder ben ik dan volledig thuisblijfmoeder. Ik ben dankbaar dat we die keuze kunnen maken en ik vind het ook een erg leuke uitdaging! Het houdt natuurlijk wel in dat we ook een flink deel aan geld moeten inleveren elke maand. Dit weekend hebben we daarom eens heel goed naar ons budget gekeken. We zullen in leven blijven, maar erg ruim is het niet, dus vanaf nu zal ik het web afspeuren naar besparingstips, budgetmaaltijden en gratis activiteiten in Kaapstad. Een leuke uitdaging!
  7. En nu is het dus weer tijd om een gewoon ritme te zoeken. Het is nog heerlijk zomerweer en dat blijft het ook nog wel even dus er zullen  nog heel wat strandbezoekjes, picknickavonden in Kirstenbosch en hikes gebeuren de komende maanden