7 quick pics

Ik denk dat alle lezers van de blog ondertussen wel vernomen hebben dat ik niet meer zwanger ben maar dat we op 3 december  in ons gezin een prachtige dochter mochten verwelkomen. Doris kwam in sneltreinvaart op de wereld (nadat ze ons lang had laten wachten), weegt 3,75 kilo en is maar liefst 58 cm (dat moet ze van haar opa Jagau hebben.) Ze slaapt, ze eet en maakt veel vieze luiers. En ze is natuurlijk een van de allermooiste baby's die we ooit gezien hebben.
Sophie is een hele lieve grote zus .Ik vond het van tevoren best wel spannend, en natuurlijk is het voor Sophie soms ook best even lastig om ons en de aandacht te moeten delen, maar ze vindt Doris reuze interessant. Baby 'Dodo' zoals Sophie haar noemt, krijgt allemaal speelgoed, moet netjes toegestopt worden onder een dekentje en als Doris huilt kijkt Sophie erg bezorgd. 

Met ons allemaal gaat het erg goed, zo goed dat we Zaterdagochtend ons eerste uitje naar een van onze favoriete markten gemaakt hebben. Zo bijzonder om daar rond te lopen met twee kinderen, wat voel je je dan rijk!

In Zuid Afrika bestaat er niet zoiets als een kraamhulp en we zijn dan ook erg blij dat onze kraamhulp kwam invliegen om ons in de eerste weken te helpen. Zonder haar had ik ook geen tijd om dit blogje te schrijven want Doris ligt nu heerlijk tevreden in de armen van haar oma te slapen. 
Het was natuurlijk ook gewoon Sinterklaas dit weekend en dat moest gevierd worden. Ik had eerder in de week al een banketletter en gevulde speculaas gemaakt en Hartmut werkte al een paar weken aan het cadeau voor Sophie. Het was snikheet maar met hulp van sinterklaasliedjes, gedichten en pepernoten voelde het toch een beetje sinterklazig. Sophie is helemaal blij met haar cadeau en ik weet zeker dat  ze heel wat uren voor ons zal staan 'koken'.

Doris is, net als haar grote zus, een erg wakker meisje. Ze kijkt vaak nieuwsgierig in het rond en tilt haar hoofdje al op om te zien of ze niets mist. 
Oma en Sophie zijn samen een goed team. Het liefst heeft Sophie dat oma alles voor en met haar doet. Als ze 's ochtends wakker wordt wil ze liever naar oma dan naar mij en ook heeft ze het liefste dat oma de hele dag boekjes voorleest of met haar mee gaat om iets te doen. Ik ben er wel blij mee want danheb ik de handen een beetje vrij om voor Doris te zorgen.