7 quick takes...


  1. Goeiemorgen!! Weer een week voorbij, weer een week dichter bij de baby. Ik zit aan mijn ontbijt en Sophie is heel ijverig alle knuffels van een bedje aan het voorzien. Alle kussens die ze kan vinden zijn bedjes, en alle kleedjes zijn dekens. Erg gezellig.
  2. Het was een echt weekend-weekend waarin we druk waren met boodschappen, koken en klussen maar waar we ook volop tijd hadden voor middagdutjes, uitgebreide ontbijtjes, een lange wandeling en spelletjes. Heerlijk!
  3. We zijn zaterdag voor het eerst in ons leven naar de opera geweest. Een vriendin van ons is operazangeres en had een rol in 'Maria Stuarda'. We gingen vooral voor haar en wisten niet zo goed wat we moesten verwachten maar kwamen allebei helemaal onder de indruk het theater uitlopen. Die prachtige kostuums, het gezang, de live begeleiding van een orkest. Het was prachtig mooi!
  4. Een bevriend stel, die zelf een dochtertje van bijna een jaar hebben, gingen op Sophie passen. Gisterochtend vroeg ze me een beetje paniekerig of ze Sophie haar haar niet kapot gemaakt had. Verbaasd vroeg ik wat ze bedoelde. Ze zijn zelf Zimbabwaans en hebben allemaal kroeshaar. Toen ze Sophie in bad deden en haar haar gingen wassen besefte ze ineens dat het de eerste keer was dat ze 'blank haar' aan het wassen was en dat ze misschien wel van alles verkeerd deed. Vooral toen het niet direct droog werd toen ze er met een handdoek doorheen ging dacht ze dat het helemaal mis was. Heerlijk, want ik heb datzelfde paniekgevoel als ik kroeshaar moet wassen!
  5. Het was deze week erg warm dus Sophie heeft vooral heel wat uren met water en modder gespeeld. Ze kan 'taartjes bakken' als de beste, maakte heerlijke 'zand-pap' en vaak krijgen we hapjes om te proeven. Yum! Zo leuk om te zien dat ze veel fantasie heeft en zich tijdenlang kan vermaken met haar zelfbedachte spelletjes. Als Sophie in de buurt is hoeven haar knuffels ook geen honger te hebben. Ze worden de hele dag gevoerd met denkbeeldig eten en Sophie maakt daar dan de bijpassende smakgeluiden bij.
  6. Met de zwangerschap gaat het ook goed, al voelt het soms alsof de baby alternatieve uitgangen aan het zoeken is met zijn/haar harde geschop. De buik is groot en dik maar zit nog niet genoeg in de weg om de zwangerschap helemaal zat te zijn. Het is natuurlijk wel steeds spannender en dit weekend besefte ik ineens dat het misschien wel ons laatste weekend met z'n drietjes is. Maar dat hoeft natuurlijk niet, het kan ook zijn dat we nog 4 weken moeten wachten.
  7. Ik ga aan het werk. Eens kijken of ik een beetje nesteldrang kan oproepen zodat ik zin krijg in schoonmaken. En als Sophie dan straks slaapt snel alle andere dingen van mijn doen-voordat-de-baby-komt-lijstje afwerken. Dat lijstje lijkt alleen maar langer te worden dus dat moet nodig wat aandacht hebben!